سردار سپهر با بیان اینکه عده‌ای ناآگاه و بعضا معاند می‌خواهند نیرو‌های مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند، گفت: سربازان امروز ارکان بنیه دفاعی و امنیتی کشور محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۳۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «محمدحسین سپهر» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، اظهار داشت: ما باید سند ملی مهارت‌آموزی سربازان را با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آسیب‌شناسی در برنامه‌ریزی‌های آتی، گفت: باید وضع موجود را بررسی و آسیب‌شناسی کرده و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب را احصاء کنیم.

سردار سپهر با بیان اینکه سرباز وظیفه یکی از ارکان توان رزمی نیرو‌های مسلح و بنیه دفاعی و امنیتی کشور  محسوب می‌شود، گفت: سربازی یکی از مؤلفه‌های اقتدار و عمق‌بخشی مردمی و عقبه نیرو‌های مسلح است؛ لیکن عده‌ای ناآگاه و بعضاً معاند می‌خواهند نیرو‌های مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند؛ درحالی‌که هم‌اکنون ما مقررات جذب نیروی حرفه‌ای داریم و بر این اساس، هزاران نفر نیروی پیمانی حرفه‌ای در کنار کادر و وظیفه و بسیج مشغول اجرای مأموریت هستند.

وی افزود: هدف قرارگاه در یک کلام رشد و تعالی سرباز است و سربازی مدرسه، دانشگاه و مرکز رشد جوان است و ما با این هدف فاصله زیادی داریم؛ لذا همه باید جهت تحقق این هدف کمک کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی تصریح کرد: ما باید سند ملی مهارت آموزی سربازان را با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط تدوین کنیم. باید وضع موجود را بررسی و آسیب‌شناسی و وضع مطلوب را تدوین و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب را احصاء کنیم.

وی ادامه داد: در نظر است در سال ۱۴۰۰ رویداد مهارت‌آموزی و اشتغال سراسری برگزار کنیم، ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران این حوزه را جمع‌آوری و به برترین آن‌ها جوایز بدهیم و صندوق حمایت از اشتغال سربازان را تشکیل خواهیم داد. این حق سرباز است که حقوق مناسب دریافت کند و کسانی که حقوق سرباز را ندادند، کوتاهی کرده‌اند، این حق سرباز است که بعد از خدمت از ما برای اشتغال کمک بخواهد.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: در مراکز آموزش و یگان‌های عمده باید کارگاه مجهز مهارت‌آموزی تشکیل دهیم و همچنین با ساخت مراکز آموزش سیار مهارت آموزی را به مناطق امنیتی و محروم خواهیم برد.

در انتهای این جلسه، سردار «اثباتی» برنامه سال ۱۴۰۰ قرارگاه را تشریح کرد و پس از آن نمایندگان نیرو‌های مسلح، آجا، سپاه، ناجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی از جمله وزارتخانه‌های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین صدا و سیما، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، هلال احمر به بیان نظرات خود پرداختند.

سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با حضور نمایندگان نیرو‌های مسلح و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط حوزه مهارت‌آموزی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها