٣۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان درنوبت دوم آبیاری، آبگیری شده اند

در نوبت دوم آبدهی، از محل طرح عظیم آبرسانی دشت سیستان،بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان سیستانی شده است.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۷۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، صبح امروز مجری طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان در نشست با مدیر کل صدا و سیمای استان گفت: از هشتم بهمن ماه سال جاری تاکنون در نوبت دوم آبدهی، از محل طرح عظیم آبرسانی دشت سیستان،بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان سیستانی شده است.

محمد علی نیکبخت افزود: این میزان آب تحویل شده سطحی معادل ٣۵هزار هکتار را مشروب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان افزود: آبدهی به مزارع تحت پوشش طرح ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان در قالب یک برنامه تدوین گردیده و بعد از اتمام مرحله دوم آبیاری، مرحله سوم آبدهی به مزارع کشاورزان ۵شهرستان حوزه سیستان در قالب ١۶ ناحیه عمرانی آغاز خواهد شد.

نیکبخت تصریح کرد: در مرحله اول آبیاری در ماه‌های آبان و آذر، ١٢٣ میلیون مترمکعب آب از محل طرح آبرسانی دشت سیستان در محل حوضچه های پنج هکتاری جهت کشت و کار تحویل کشاورزان شده و کشاورزان ۵۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خودرا به زیر کشت محصولاتی نظیر، گندم، جو، گیاهان دارویی و...برده اند.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان اذعان داشت: مرحله دوم انتقال آب بالوله دشت سیستان نیز تاکنون در سطح ٣ هزار هکتار با توان کارشناسان بومی اجرایی گردیده و روند کار همچنان ادامه دارد.

در این نشست مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به اهمیت وضرورت اجرای این طرح عظیم آبرسانی گفت :رسانه ملی بمنظور تبیین خدمات نظام همواره همراه دستگاه های اجرایی بوده و خواسته‌های مردم را از طریق این رسانه پیگیری می نماید.

شایان ذکر است ،در مرحله دوم آبرسانی دشت سیستان ،آب با لوله از محل حوضچه های پنج هکتاری به مزارع کشاورزان منتقل می‌شود
ارسال نظرات
آخرین اخبار