خبرهای داغ:
رئیس شورای شهر: هر چه داریم از شهدا داریم و غالب مدیران شهری خود از خانواده ایثارگران و رزمندگان هستند،در این دوره مدیریت شهری هم اگر درخواستی در ارتباط با نامگذاری شهدا داشتیم آن درخواست در اولویت قرار می‌گیرد
کد خبر: ۹۳۲۵۲۷۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد و تشکر از مسؤولان استانی مانند امام جمعه اصفهان، استاندار، فرماندار اصفهان، مدیران شهری و... اظهار داشت: تاکنون همه اقدامات بر پایه وحدت و همدلی به سرانجام رسیده و اگر موفقیتی وجود دارد حاصل همراهی و همدلی همگان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از زمان تعیین بودجه در شهرداری تا هنگام تصویب بودجه در شورا، حدود ۲ هزار نفر ساعت فعالیت انجام شد تا این مسأله به سرانجام برسد، همین ۲ هزار نفر ساعت هم مواردی بوده که قابل احصا بوده و از مهرماه شهرداری درگیر بخش بودجه بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای پویایی مجموعه و بودجه مناسب بوده است، افزود: غالب جلسات بودجه را به صورت آنلاین با مدیران برگزار کردیم‌ که باعث جلوگیری از اتلاف وقت مدیران شده و حضور حداکثری مدیران را در جلسات بودجه داشتیم.

نصر اصفهانی عنوان کرد: برای اولین بار بودجه‌ای را منعقد کردیم که منطبق بر برنامه پنج ساله ششم بود؛ اولویت‌های شهر اصفهان مانند مسائل زیست‌محیطی، حمل و نقل، مباحث مشارکتی و... در این بودجه در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز داشت: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مشارکتی در اولویت هستند به همین جهت بودجه‌ای را برای ارتقای ۲۰۰ محله شهر تعیین کردیم و با ورود جدی‌تر به محلات همه مردم را از بودجه ۱۴۰۰ برخوردار خواهیم کرد.

افزایش سقف بودجه سال آینده از میزان پیشنهادی

وی اظهار داشت: سقف بودجه سال آینده شهر از ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان به ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسید؛ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک توسط سازمان قطار شهری، ۲۲۰ میلیارد تومان به اوراق مشارکت، ۱۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان در سازمان میادین شهرداری به بودجه اضافه شد.

نصر اصفهانی افزود: تأمین درآمد از طریق فروش تراکم به حدود ۳۰ درصد رسیده است و درآمد حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای ۱ هزار میلیارد تومان، اوراق مشارکت ۱ هزار میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان که سهم شهرداری است، در بودجه ۱۴۰۰ به دست می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: نامگذاری‌ها فرآیندی دارد که اولا توسط شهرداری‌های مناطق یا مردم درخواست داده، سپس درخواست‌ها جمع‌آوری و به شورای نامگذاری ارسال می‌شود، پس از بررسی به کمیسیون فرهنگی شورا می‌رود و بعد از آن به جلسه علنی شورای شهر می‌رود، اگر از اکثریت آراء برخوردار شد به کمیته انطباق در فرمانداری می‌رود.

در نامگذاری‌ها، اولویت با درخواست نامگذاری شهدا است

وی با بیان اینکه هر چه داریم از شهدا داریم و غالب مدیران شهری خود از خانواده ایثارگران و رزمندگان هستند، افزود: در این دوره مدیریت شهری هم اگر درخواستی در ارتباط با نامگذاری شهدا داشتیم آن درخواست در اولویت قرار می‌گیرد.

نصر اصفهانی افزود: به دلیل برخی رخدادها، در دو جلسه علنی پی در پی از خانواده شهدا عذرخواهی کردیم زیرا جدا شدن از شهدا را به ضرر خود می‌دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مثلا مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح مجاور کارخانه قند در ابتدا نصف جهان نامگذاری شده بود اما با اتفاق ناگواری که برای شهید سردار قاسم سلیمانی افتاد نام این پروژه را به سردار شهید سلیمانی تغییر دادیم.

وی همچنین تصریح کرد: برخی نام‌های شهدا قبلا بر روی پروژه‌ها نامگذاری شده است و اگر درخواستی داشته باشیم که محلی به نام شهدا باشد حتماً در اولویت ما خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با کمک شهرداری بودجه‌ای را به خیابان شهید باقری، اختصاص دادیم، امسال ۵۰ درصد آزادسازی این خیابان انجام شده است و برای آزادسازی کامل آن در سال آینده هم مبلغ خوبی در نظر گرفته شده است.

اصلاح‌طلبان حضور حداکثری و باحرارت در انتخابات خواهند داشت

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امکان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر خطاب به خبرنگاری که او را رییس شورای شهر اصلاح طلبان نامیده بود، عنوان کرد: ما شورای شهر همه مردم اصفهان هستیم و این درست نیست که می‌گویید شورای اصلاح طلبان هستیم، هنوز احساس پیری و فرتوتی نمی‌کنم و البته هنوز تصمیم نگرفتم که به انتخابات بیایم یا خیر اما می‌دانم جریان اصلاحات در دوره بعد با حرارت و حضور حداکثری در انتخابات شرکت خواهند کرد.

نصر اصفهانی بیان داشت: توفیق داشتم در ۱.۵ سال خدمت خود ۳ نشست خبری داشته باشم یعنی هر شش ماه یک نشست خبری برگزار کرده‌ایم و هر انتقادی ممکن است به من شود اما نمی‌توان گفت که پاسخگو نیستم.

لزوم بازنگری نسبت به خطوط دوچرخه‌ها در شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از متولیان درخواست داریم یک بازنگری در خطوط دوچرخه‌ها نسبت به بازخوردها داشته باشند زیرا این کار را برای تسهیل زیست مردم انجام می‌دهیم که نباید باعث آسیب به مردم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی پیرامون نامگذاری یکی از سرویس‌های بهداشتی شهر به نام شهدا با بیان اینکه صحبت‌های من در جلسه شورای اسلامی شهر به درستی منعکس نشد، افزود: در آن جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفتم که هیچ انسان با وجدانی چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه از سراسر کشور پیگیر این اتفاق شدند و مطرح شدن این اخبار در اصفهان که شهر شهادت و جهاد است، درست نیست، گفت: در فضای مجازی گفته شد که برای آن مراسم افتتاحیه برگزار شده است در حالی که اصلاً چنین اتفاقی رخ نداده است و در حقیقت غفلت صورت گرفته است.

بررسی درخواست ارتش برای نامگذاری یک خیابان به نام شهید آیتی

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: درخواست ارتش برای نامگذاری خیابانی به نام شهید سردار آیتی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: ضمن تشکر برای اقدامات انجام شده در هر دوره، اتفاقات در زمینه انضباط مالی در این دوره شهرداری بی‌نظیر بود‌

وی همچنین با اشاره به اینکه ۵۲ طرح توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه و تصویب شده است، افزود: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ لایحه طرح و پیشنهاد در سه سال و نیم گذشته داشته‌ایم که از نظر تعداد طرح‌های اعضای شورای شهر با دوره‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

ارسال نظرات