تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم طلبه بسیجی مصطفی خلیلی در اهواز

در این دیدار همسر شهید خلیلی خصوصیات بارز ایشان را عشق به ولایت و رهبری، اخلاق نیکو و احترام به همه افراد و عشق به شهادت و جدیت در اقامه نماز اول وقت دانستند.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۹۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج،از خانواده شهید مدافع حرم طلبه بسیجی مصطفی خلیلی در اهواز تجلیل شد.

این دیدار صمیمی در بیت شهید مدافع حرم مصطفی خلیلی به کوشش واحد خواهران بسیج مهندسین صنعت و معدن با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی انجام شد.

در این دیدار همسر شهید خلیلی خصوصیات بارز ایشان را عشق به ولایت و رهبری، اخلاق نیکو و احترام به همه افراد و عشق به شهادت و جدیت در اقامه نماز اول وقت دانستند. َ.
ایشان با ذکر خاطره‌ای از این شهید مدافع حرم اظهار داشت: روزی به ایشان گفتم فرزندمان هنوز کوچک است و ایشان پاسخ داد، این مسئله دلیل نمی‌شود، زیرا در واقعه کربلا طفل شیرخواره هم حضور داشت. البته هرلحظه احساس می‌کنم ایشان هنوز در کنار ما هستند و فرزندم همیشه خواب پدرش را می‌بیند.

شهید مدافع حرم حجت الاسلام مصطفی خلیلی بلوطکی به سال ۱۳۶۷ شمسی در اهواز به دنیا آمد. از کودکی به مسجد علاقه داشت و در آن زیاد رفت و آمد می‌کرد.

او در سال ۸۶ در رشته حقوق قبول شد، ولی نرفت. می‌گفت: دوست ندارم وارد مکانی شوم که دختر و پسر در آن مختلط هستند. به مسائل دینی و اخلاقی اهمیت می‌داد و لذا وارد حوزه علمیه شد و درس‌های حوزه را تا پایه نهم خواند.

او علاوه بر درس، کار‌های تبلیغی و فرهنگی اش را مستمر و بانگیزه در مسجد انجام می‌داد و اوقات فراوانی را در حل و فصل مشکلات دیگران و از جمله طلاب صرف می‌کرد.

از خصوصیت بارز شهید اهتمام فراوان او به نماز اول وقت بود. به نماز شب اهمیت می‌داد و همسرش در این زمینه می‌گوید: «از صدای قرآن خواندن و گریه کردنش می‌فهمیدم که برای نماز شب بیدار شده است».

همیشه بیش از سخن گفتن، با عمل خود بر دیگران تأثیر می‌گذاشت. به پدر و مادرش بسیار احترام می‌گذاشت. شهید اهل صله رحم بود و اگر کسی مریض می‌شد، به عیادتش می‌رفت.

همسر شهید می‌گوید: «هیچ وقت انتظار کمک از شخصی را نداشت و توکلش فقط به خدا و امام زمان (عج) بود. همیشه در کار‌های خانه به من کمک می‌کرد و خیلی برای پسرمان وقت می‌گذاشت».

همسر شهید می‌گوید: «به ایشان گفتم: ما الآن اول زندگی هستیم، اگر می‌شود چند سال دیگر بروید، ایشان می‌گفت: فکر کن که الآن امام حسین (ع) به ما نیاز دارد، آیا من می‌توانم بگویم که‌ای امام! الآن صبر کنید من چند سال دیگر می‌آیم؟!

وقتی برادرش به شهید گفت: پس خانواده ات چه می‌شود؟ گفت: زمانی که مسأله جهاد پیش آید، خانواده اولویت دوم می‌شود و رفتن به جمع مدافعان حرم برایم تکلیف است.»

این روحانی مجاهد در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا به همراه گروه به محاصره تکفیری‌ها در آمدند و عاقبت پس از ساعت‌ها جنگ و مبارزه در سال ۱۳۹۴ شمسی آسمانی شد.

جسد مطهر ایشان در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات