خبرهای داغ:
یک کوره غیر مجاز تولید زغال در شهرستان حمیدیه کشف و تخریب شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۴۹۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خوزستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه گفت: پیرو گزارش همیاران محیط زیست وطی عملیات گشت مامورین یگان حفاظت شهرستان حمیدیه موفق به کشف کوره غیر مجاز تولید زغال درروستای شبیشه از توابع بخش مرکزی شهرستان حمیدیه شدند.

امیر عطشانی افزود: این کوره که در یک واحد گلخانه و بدون مجوز زیست محیطی در داخل یک اتاقک کاه گلی جاسازی و نصب شده بود، پس از حضور ماموران محیط زیست و بازدید و بررسی محل و هماهنگی با مراجع قضایی، مقادیر زیادی تنه درختان جنگلی، و اکالیپتوس و کنوکارپوس و سایر گونه‌های دیگر به همراه بشکه‌های حاوی سوخت گازوئیل و کوره حاوی زغال کشف شد.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی مراجع قضایی شخص متخلف توسط نیروی انتظامی دستگیر و کلیه مواد مکشوفه طی صورتجلسه تنظیمی جهت پیگیری در مراجع قضایی تحویل یگان حفاظت منابع طبیعی شد.

عطشانی تصریح کرد: کارگاه‌های تولید زغال دارای معضلات زیست محیطی فراوانی به دلیل دود و بوی بسیار شدید و آزار دهنده و همچینن افزایش غلظت آلاینده‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، از عوامل اصلی تهدید سلامت و بهداشت شهروندان محسوب می‌شوند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، این اداره در راستای حفظ حقوق شهروندان، مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها