مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور:
برته گفت:نگاه حوزه علمیه به فضای مجازی علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید مطرح است بلکه نگاه نیز فرصت محور است اگرچه قالب در فضای مجازی مطلوب نیست و باید تلاش کنیم با نگاه فرصت آن را مطلوب کنیم.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۰۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمد رضا برته مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور در نشست صمیمی با فعالان رسانه ای و فضای مجازی استان مرکزی گفت: امروز راهبرد اصلی حوزه های علمیه تربیت طلبه تراز انقلاب است چراکه اگر در گذشته حوزه های علمیه در امور هدایت در فضای حقیقی ، واعظی و ارشاد انجام میشده امروز به برکت انقلاب اسلامی یک پیوست عملیاتی به خود گرفته و منشا خیرات و برکات بسیار فراوانی است.

وی افزود: امروز حوزه های علمیه علاوه بر تبیین بایر بر تحقق هم می کوشد و برای اجرا شدن دین در جامعه تلاش می کند و اگر این نگاه به حوزه های علمیه باشد قطعا انتظار از یک طلبه بسیار فراتر خواهد بود.

برته اظهار کرد: امروز حوزه های علمیه در تلاش روزآمدی است و به فرداهای متعالی می اندیشد و برنامه ریزی می کند و حوزه علمیه در مسیر مدرنیته دست از سنت های دیرینه و نقاط قوت برنداشته اما تخصص گرایی و به روز بودن را فرانوش نکرده است.

وی بیان کرد: امروز بیش از ۴۰۰ رشته آموزشی در حوزه های علمیه و در سطوح مختلف طراحی شده چراکه اعتقاد داریم نظام اسلامی طلبه فعال در همه عرصه را نیاز دارد.

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی مفتخر هستیم در برخی از حوزه های علمیه دورس و معارف اسلامی به چهار زبان مختلف تدریس می شود،گفت: بسیاری از مدارس ارتباطات بسیار زیادی در عرصه بین الملل دارند.

وی گفت: امروز به برکت تلاش ها و مجاهدت های فعالان حوزوی در کنار اصحاب دغدغه مند رسانه آوازه حوزه های علمیه و کارآمدی آنها در کشور به دنیا شناسانده شده است.

برته افزود: امروز در حوزه های علمیه ابزار،رسالت ها و روش ها نو شده اما ریشه تنومند آن در همان اصالت های گذشته است و طلبه ای که امروز در حوزه علمیه فعال است رسالت های متفاوت تری با طلبه های گذشته دارد و مردم هم انتظارهای ویژه تری از طلبه های امروزی دارند.

وی با بیان اینکه امروز اگر طلبه حوزه علمیه کنش گر و موثر در فضای مجازی نباشد نمی تواند کارآمد و به درستی نقش آفرینی کند،افزود: اگر طلاب می خواهند در حوزه علمیه گام دوم بردارند باید کفش های آهنین بپوشند و همت های بلند خود را به کار گیرند چراکه مطالبات مردم از حوزه علمیه امروز متفاوت تر از گذشته است.

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: سند چشم انداز فعالیت حوزه علمیه در فضای مجازی تدوین شده و ماموریت هایی در این خصوص تدوین شده که برای رسیدن به اهداف برنامه هایی مشخص شده است.

وی افزود:نگاه حوزه علمیه به فضای مجازی علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید مطرح است بلکه نگاه نیز فرصت محور است اگرچه قالب در فضای مجازی مطلوب نیست و باید تلاش کنیم با نگاه فرصت آن را مطلوب کنیم.

برته با بیان اینکه حوزه علمیه به تنهایی نمی خواهد حیات طیبه را ایجاد کند،افزود: قرار است بستر را برای میلیون ها کاربر فراهم کند که فضای مجازی را به سمت حیات طیبه هدایت کند.

وی تأکید کرد: کار حوزه علمیه ارتقای فرهنگ، اصلاح زیرساخت ها، مطالبه گری و برداشتن موانع است که در این راستا تلاش می کند.

مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: امروز ۷ تشکل بین المللی حوزوی در حوزه قرآن فعالیت می کنند که به همت یکی از این تشکل ها با عنوان جامعه المصطفی طرح شهر قرآنی آغاز شده و ثمرات آن در آینده نزدیک نمایان شده است که محصول مجاهدت های دانشگاه مجازی المصطفی است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات