جوکار با تاکید بر اینکه شرط الحاق حمیدیا به یزد رضایت مردم است، گفت: اگر حمیدیا به یزد الحاق شود و خدمات بهتری به مردم صورت گیرد مفید است ولی تجربه نشان داده که این اتفاق نخواهد افتاد.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۱۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار، در خصوص الحاق حمیدیا به شهر یزد، گفت: بحث الحاق حمیدیا به یزد توسط هیات دولت بدون در نظر گرفتن نظر مردم آن منطقه، در گذشته مصوب کرده بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل مهم در الحاق، باید رضایت‌مندی مردم و نظر کارشناسی باشد، اضافه کرد: تلفیق این دو مورد بسیار مهم است در جهت اینکه بتوانیم رضایت‌مندی مردم را بیشتر جلب کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث الحاق حمیدیا به یزد قرار بود که استانداری یزد نظرسنجی از مردم انجام دهد، خاطرنشان کرد: در این نظرسنجی قرار بر این بود از مردم منطقه حمیدیا نظرخواهی شود که شهر حمیدیا دارای شهر و شهرداری مستقل باشد یا به یزد الحاق شود.

جوکار ادامه داد: از مباحث مزایایی که قبلاً مطرح می‌شد از بابت الحاق حمیدیا به شهر این بود که یزد کلانشهر شود و بتواند بودجه مناسبی را جذب کند که این مسئله منتفی است؛ اما در بحث دوم اینکه اگر حمیدیا به یزد الحاق شود شهرداری بتواند خدمات مطلوب‌تری را به مردم ارائه دهد، اگر در این راستا باشد که واقعاً خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم ارائه شود می‌تواند مفید باشد، ولی تجربه نشان داده که این اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر چه در حوزه تقسیمات کشوری محدوده تقسیمات کوچکتر باشد، واحد‌های اداری و خدماتی در آن منطقه بهتر می‌توانند فعالیت خود را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرط الحاق حمیدیا به یزد رضایت مردم این منطقه است، ادامه داد: هر چه نظر مردم منطقه حمیدیا بود باید برابر آن عمل شود و اینکه با فشار‌ها بخواهند یک‌طرفه عمل شود قابل‌قبول نیست.
ارسال نظرات