بستری شدن ۱۶۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۶۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۷۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه وبویراحمد،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه دکتر محمد زارعی دارای تخصص داخلی که جان بسیاری از مبتلایان کرونایی را نجات داد خود بر اثر ابتلا به این بیماری جانش را از دست داد.
دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۶۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۳ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه اضافه کرد: از ابتدای شیوه کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۲۵ هزار ۱۵۳ نفر با تلاش نیرو‌های درمان و پرشکان بهبود بافتند.
وی ادامه داد: از هزار. ۴۳۷ نمونه دریافت شده تست pcr حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا و بقیه در سایر شهرستان‌های استان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روند افزایشی بیماری در این ۴ شهرستان به خصوص کهگیلویه را نگران کننده دانست و گفت: با این روند افزایش مبتلایان احتمالا وضعیت در این شهرستان بزودی قرمز اعلام خواهد شد.
دکتر یزدان پناه افزود: اگر مردم دچار ساده انگاری، عادی انگاری کرونا و همچنین کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی شوند ممکن است در شروع سال جدید با موج شدیدتری از این ویروس مواجه شویم.
وی با بیان اینکه تا انجام واکسیناسیون و شکستن زنجیره انتقال، چندین ماه زمان لازم است و اضافه کرد: وظیفه همه افراد جامعه در این مدت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شرکن نکردن در تجمعات و دور هیمی‌های خانوادگی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار