آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۶۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
 
 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار و به این ترتیب رقابت‌های سی‌وهفتم رسماً آغاز می‌شود.

این دوره از رقابت‌ها اولین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جهان اسلام پس از شیوع کرونا است که جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند و می‌تواند الگویی برای دیگر کشور‌ها در این زمینه باشد.

مرحله نهایی مسابقات از امشب و به صورت برنامه تلویزیونی در تالار سوره حوزه هنری آغاز و فیلم تلاوت و اجرای حافظان قرآن شرکت‌کننده در رقابت‌ها که از قبل ضبط شده است، پخش و توسط داوران قضاوت و بررسی می‌شود.

مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها با حضور ۵۷ نفر از ۲۶ کشور به عنوان برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی برگزار و تا روز ۲۱ اسفند‌ماه ادامه دارد.

مسابقات امسال در سه بخش بزرگسالان، بانوان و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود که مسابقات بزرگسالان در سه مرحله، مسابقات طلاب در دو مرحله و مسابقات بانوان به صورت تک مرحله‌ای برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها در رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان و حفظ کل در بخش بانوان برگزار می‌شود و در بخش طلاب علوم دینی علاوه بر حفظ و قرائت، رشته‌های خطابه‌خوانی و تفسیر هم برگزار می‌شود.

افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات