مراسم توزیع ۴ هزار اصله نهال مثمر در سپاه ناحیه مقاومت بسیج بینالود برگزار شد

مراسم دسته بندی، توزیع و اهدای ۴۰۰۰ اصله نهال مثمر به کشاورزان و روستائیان نیازمند باغدار شهرستان طرقبه شاندیز به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه بینالود و گروه جهادی بسیج خواهران شاندیز برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۹۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ دوم پاسدار روح الله پسندیده، فرمانده سپاه ناحیه بینالود در ابتدای این مراسم عنوان کرد: به میمنت روز درختکاری و با همکاری بنیاد علوی، گروه جهادی سپهبد شهید صیاد شیرازی (بسیج خواهران شاندیز) و بسیج سازندگی سپاه ناحیه بینالود تعداد چهار هزار اصله نهال مثمر که شامل نهال هلو، زردآلو، آلبالو، گیلاس و بادام می‌باشد میان کشاورزان نیازمند روستا‌های شهرستان طرقبه شاندیز توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درخت یکی از آیات و نعمات بی بدیل الهی است که باید قدر آن را دانست همانطور که سعدی خوش سخن می‌فرماید برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار.

پسندیده تصریح کرد: در احادیث و روایات ما هم به مسئله درخت و درختکاری اهمیت فراوانی داده شده بطوری که کاشتن درخت را یک امر ثواب و خداپسندانه دانسته، ولی بایستی به این مهم توجه نمود که مراقبت، آبیاری و نگهداری درختان بسیار مهم‌تر از کاشتن آن است، زیرا اگر درخت فقط بصورت نمادین کاشته شده و چندان توجهی به آن نشود چه بسا که خشک شده و از بین برود.

فرمانده سپاه ناحیه بینالود در پایان عنوان نمود: امیدواریم خداوند متعال در این روز‌های پایانی سال درخت محبت و اطاعتش را در قلوب ما بکارد و به نوعی کویر دلهایمان را به باغستان صفات الهی تبدیل کند.

گفتنی است؛ ارزش ریالی این نهال‌های اهدایی ۶۰۰ میلیون ریال  است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها