سردار عباس مطهری با بیان اینکه مسئولان زیر ساخت های راهیان نور را به صورت حداکثری گسترش دهند، گفت: تا به حال ۱۶ میلیون نفر از برنامه های راهیان نور مجازی در بستر های مختلف استفاده کرده اند.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۷۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲


مسئولان زیر ساخت‌های راهیان نور را گسترش دهند/ استفاده ۱۶ میلیون نفر از برنامه‌های راهیان نور مجازی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار عباس مطهری فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج صبح امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور طی سخنانی اظهار داشت: موضوع راهیان نور و زیارت با معرفت از موضوعاتی است که در جامعه ما به خوبی جا افتاده است.

وی افزود: مقوله راهیان نور به یک گفتمان عمومی تبدیل شده و راهیان نور یک فناوری نرم مردم پایه است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به تشرف چند باره ی مقام معظم رهبری به راهیان نور اذعان داشت: مردمی بودن راهیان نور دلیل عدم مشارکت دستگاه های حاکمیتی نظیر دولت و مجلس در برگزاری راهیان نور نیست.

وی با تاکید بر الزام ارتقا هرساله راهیان نور تصریح کرد: لازم است که در باره ی سهم و نقش حاکمیت و مردم در فناوری نرم راهیان نور مطالعاتی انجام شود.

سردار مطهری با اشاره به الزام عمل به مفاهیم ارزشی اسلامی در گسترش فرهنگ راهیان نور خاطر نشان کرد: در سال های دفاع مقدس عمل به مفاهیم ارزشی اسلام سکه ی رایج رزمندگان بود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: مصداق عمل به مفاهیم ارزشی اسلام در رزم، عملیات و سبک زندگی رزمندگان عمل به ولایتمداری بود.

وی ولایتمداری، جهاد، مقاومت، نفی خود خواهی، فرار از تکبر، ایثار و شهادت طلبی را از ویژگی های رزمندگان در عمل به مفاهیم ارزشی دانست و افزود: نتیجه ی عمل به مفاهیم ارزشی اسلامی پیروزی با دست خالی برعلیه دشمن تا بن دندان مسلح است.

سردار عباس مطهری جبهه را عرصه بزرگ عمل به مفاهیم ارزشی اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز ما قرار است که گام دوم انقلاب اسلامی را بپیماییم.

سردار مطهری با اشاره به کینه دشمنان به خاطر استقلال،خودکفایی و حرف های حق ما در مقابل استکبار جهانی،‌ادامه داد: امروز به خاطر بعضی از سو تدبیر ها مشکلاتی در زمینه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی داریم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج فناوری نرم راهیان نور را پلی مطمئن و مستحکم بین تجربه ی هشت ساله دفاع مقدس و امروز در عملی کردن مفاهیم ارزشی دانست و ادامه داد: گروه های جهادی و نهضت کمک های مومنانه از برکات تجربه ی هشت سال دفاع مقدس هستند.

سردار عباس مطهری با بیان این که وظیفه ما گسترش کمی و کیفی راهیان نور است، اذعان داشت: مسئولان زیر ساخت های راهیان نور را به صورت حداکثری گسترش دهند.

وی با اشاره به برگزاری راهیان نور در بستر فضای مجازی در سال ۹۹ اظهار کرد: هم اکنون هم در بعضی از استان ها راهیان نور با حضور در باغ موزه های دفاع مقدس در جریان است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج به فعالیت قوی نخبگان در حوزه محتوایی اشاره داشت و گفت: آمار های خوبی از تعداد بهره مندان از راهیان نور مجازی داریم.

سردار عباس مطهری از بازدید آنلاین چهار میلیون و هفتصد هزار نفر در شبکه مجازی شاد از طرح راهیان نور مجازی خبر داد و افزود: تا به حال ۱۶ میلیون نفر از برنامه های راهیان نور مجازی در بستر های مختلف استفاده کرده اند.

وی از حضور تیم های روایتگری و فنی در استان ها برای برگزاری مجازی راهیان نور خبر داد و در ادامه گفت: با توجه به شرایط کرونایی منتظر نظر ستاد های مقابله با کرونا در هشت استان هستیم تا راهیان نور خانوادگی با خودروی شخصی را اجرا کنیم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در روزملی راهیان نور خبر داد و مطرح کرد: با استفاده از ظرفیت های استان ها و شهرستان ها از مردم خواستاریم که عشق و علاقه ی خودشان به راهیان نور را نشان بدهند.

سردار مطهری افزود: تعداد آثار دریافت شده در دوره شانزدهم هفتاد هزار اثر بوده که این تعداد در دوره هفدهم به صد و ده هزار اثر رسیده است.

وی با اشاره به آثار ارسالی در بیست عنوان حرفه ای مختلف نظیر عکس و طراحی اعلام کرد: در بخش عمومی ۵۸۵۰۰ اثر و در بخش حرفه ای۵۱۴۲۴ اثر به این جشنواره ارسال شده که تعداد آثار برگزیده چهل و چهار اثر است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از برگزاری هفدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور در  سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس مصادف با روز ملی راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: در اختتامیه این جشنواره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از صاحبان آثار برگزیده تقدیر انجام خواهد شد.

ارسال نظرات