سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه گفت: کردستان سرزمین مقاومت و بخش مهمی از هویت مقاومت ملی ملت بزرگ ایران است.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۹۹
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در دهمین پاسداشت جهاد و مقاومت که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد اظهار داشت: هیچکس باور نمی کرد که به سرعت پیامبر اکرم با بشارت خود بتواند از درون دره های تاریک مکه برخیزد و در مقابل قلیل مستضعفانی که با شعائر اسلامی برای تغییر صفحه زمین و بشارت برای دنیایی پر از معنویت و اخلاق برخواسته بودند به سرعت جهان را فرا بگیرد و امپراطوری های بزرگی را در هم بشکند.

وی گفت: هرگاه اسلام طلوع کرد همه ی مشرکان در مقابل آن صف آرایی کردند تا نور خدا را خاموش کنند اما هر بار خداوند نور خود را بیشتر کرد و امروز هم مفتخریم که در جمع مردمان شریف و عزیز و کریم کردستان هستیم.

وی ادامه داد: مردمان کردستان به طبیعت این سرزمین شبیه هستند، مردمانی رفیع با قامت هایی برافراشته، قلب هایی سرشار از ایمان، روح هایی لطیف، مهربان با طراوت و با نشاط همانند طبیعت آن جاری و در حیات ایران همانند رودخانه هایشان هستند و نقش زیبای وفاداری و تعهد به هویت و شخصیت این ملت را در تاریخ کهنسال خود خصوصا در این چهار دهه ی انقلاب اثبات کردند و بخش مهمی از هویت ایران است.

سردار سلامی یادآور شد: نقطه نقطه ی این سرزمین کهکشانی پر از ستاره را نشان می دهد، شهیدانی که توسط مردمان این خطه به استقلال، اسلام و به آزادی و به ایران هدیه شدند، ستارگانی همواره بر سپهر افتخارات کردستان می درخشند و هیچگاه غروب نمی کنند، اینجا سرزمین مقاومت است.

وی ادامه داد: داستان های شگفت انگیز و ماجراهای دل انگیزی از ایستادگی و ثبات قدم و پایداری و جوانمردی و غیرت و تعصب و شهامت این دیار سروده شده است و داستان هایی نانوشته باقی مانده است که عصرهای کریسکان یک جلوه ای از این مقاومت و جوانمردی و ایثار و گذشت است بنابراین دستبوس مردمان این دیار پر افتخار هستم.

وی تاکید کرد: جغرافیای مقاومت ما وسیع است و تاریخ مقاومتان هم همینطور است و هر ملتی در صحنه های تاریخ خود نه ایستد از جغرافیای سیاسی عالم می شکند، میمیرد و حذف می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما چهار دهه یک مقاومت استثنایی و تکرار ناپذیر در تاریخ حیات بشر را طی کرده ایم، یک ملت با انقلاب شکوهمند خود ایستاده است از زمین ، هوا و دریا به او حمله شده است و دشمنانی او را محاصره کرده اند، دروازه های کشور و مرزها را به روی او بسته اند تا اقتصادش فلج شود، در طول این 42 سال مقاومت، صفحات درخشان و دل انگیز و احساس برانگیزی از نمایش شکوه ایران و اتحاد یک ملت بزرگ به نمایش درامده است.

وی اظهار کرد: همه ی اشرار عالم به هم پیوسته اند و همچنان این داستان ادامه دارد، اما هیچ کنشی دیده نشده است، زره این ملت بدون پشت بوده است، سختی ها تحمل شده است و ملت ایران از مسیر جهاد و شهادت عبور کرده است و این رمز سعادت ما است.

وی گفت: ملتی بزرگ که هر روز تاریخ می سازند و صفحه ای جدید را در ملا جهان قرار عناصر اصلی ایستادگی ماست، وقتی ملت و رهبری در یک مجموعه هویت مقاومت و جهاد یک ملت را شکل می دهند هیچ کس نمی تواند به این مردم آسیب بزند، آمریکا می شکند و عقب می نشیند، عاجز می شود و از آن هدف های بلند خود به زمین فرو می افتد و تنازل می یابد و این داستان بزرگترین دشمن تاریخ بشر برای بزرگترین ملت است و این داستان جهاد است.

سردار سلامی یادآور شد: این سرزمین هم که جزء ایران سر بلند است امروز یک سرزمین آرام، امن و در حال رشد است و با فرهنگی غنی، در اینجا اصوات هم زیبا هستند، ادبیات زیبا و اشعار دل انگیز که همه نشان دهنده ی غنای فرهنگی و طبیعت روحانی آن است که دل انگیز سخن می گویند و تحسین برانگیز می ایستند و این داستان ادامه دارد.
 
سردار سلامی گفت: مردم ایران برای همه ی عالم شاهد و گواه است و تجسمی زیباترین الگوست و دشمنانش هم در مقابل بیماری قد خم کرده اند و هم نمی توانند به نیازهای مردمانشان پاسخ دهند اما اینجا همه با هم صاحب حکومت هستند و حاکمان در اینجا خادم هستند و این استثنایی ترین حکومت است و فرماندهانش سرباز و خاک پای کف مردم هستند و برای همین همه ی مردم حاکمیت را از آن خود می دانند و همه به هم کمک می کنند.

وی گفت: دشمنان سرشکسته هستند، متحدان آمریکا و همه ی انهایی که فکر می کردند در پرتو قدرت ظاهری این امپراطوری تاریخ بشر می توانند بر ملت ایران غلبه کنند، ولی شکسته و پیر شده اند و دشمنان ما مندرس هستند و ملت ایران سرافراز است و به قامت شکوه ایستاده است و به غیرت شناخته می شود و به وحدت قلبها او را می شناسند و مقاومتش از ایمانش نشات می گیرد.

وی اضافه کرد: دشمنان تصور می کنند که ملت ایران شرافت خود را و عظمت خود و اقتدار و اعتبار خود را با مادیات جابه جا می کند، داستان محاصره ی اقتصادی داستان خطای دشمن در حقیقت جامعه ی ماست.

سردار سلامی تاکید داشت: به معنای واقعی در قیاسی جهانی تحریم شده بودیم، اما حاصل ان این کشور است که می سازد پیشرفت می کند و هرگز سیمای کشور تحریم یافته را ندارد، بیماری هم اضافه می شود اما باز هم این مردم می ایستند و نمونه و الگویی برای همه ی جهان است.

وی در پایان گفت: ایران سرزمین عاطفه ها و احساس های عمیق و درخشش روح های به هم پیوسته است و هیچ کس برای خود زندگی نمی کند و برای همین است که ایران مقاوم است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات