رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری:

پایگاه‌های بسیج در محلات باید به مراکز رشد و فناوری تبدیل شوند

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری در اولین رویداد تا ثریا گفت: پایگاه‌های بسیج در محلات باید به مراکز علمی و فناوری و مرجعیت علمی تبدیل شوند.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۶۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی رحیمی امروز در حاشیه بازدید از اولین رویداد تا ثریا در محل سالن شهید فخری‌زاده لانه سابق جاسوسی آمریکا گفت: مرجعیت علمی قبلا دست مسلمانان بود بعد از آن به دست غربی‌ها افتاد و الان با فناوری‌های نو و جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند در حال تغییر این مرجعیت است که در سه دهه آینده وضعیت مرجعیت علمی در دنیا تغییر می‌کند.

رحیمی گفت: سرمایه انسانی در ورود به چرخه فناوری از سوی بسیج تأمین می‌شود و پایگاه‌های بسیج در محلات باید به مراکز رشد و فناوری تبدیل شوند.

به گفته وی، 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور وجود دارند که این پایگاه‌ها در محلات با تقویت بنیه علمی و مهارتی توسط بسیج دانشجویی و متخصصان می‌توانند به هسته‌های علمی مسأله‌یاب و حل مشکلات محله‌ها با اولویت‌بندی مشکلات مردم تغییر پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری گفت: قرار است ظرف سه دهه آینده خیزش علمی صورت گیرد که یکی از محل‌های این خیزش علمی همین پایگاه‌های بسیج در محلات به شمار می‌روند و با دگرگونی در فناوری‌ها می‌توانیم به جهاد علمی دسترسی پیدا کنیم و کشور ما در آینده به مرجعیت علمی می‌رسد.

وی همچنین گفت: مطلوبیت ما این است که مسائل اقتصادی کشور را هم به روش علمی حل کنیم و بسیج علمی آمادگی دارد با توانمندسازی سرمایه انسانی در کشور و استفاده از جوانان در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و نوآور تلاش کند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفته است، در عین حال گفت: ما مصمم هستیم به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مسائل اساسی جامعه را با روش‌های نوآورانه حل کنند. تشکیلات بسیج هم نیازی به بروکراسی‌های زائد اداری ندارد و نیروهای متخصص بسیج آمادگی دارند تا سطح دانشگاه‌های کشور را از نسل سه به نسل چهار برسانند؛ در اروپا قرار است تا 10 سال آینده نسل دانشگاه‌ها از 4 به 5 برسد.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری همچنین گفت: در حال حاضر شبکه مخترعان در هر استان با حداقل 400 تا 500 عضو شکل گرفته و مخترعان و مبتکران در کل کشور به نوعی عضو سازمان بسیج علمی کشور هستند البته در بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج حقوق‌دانان و سایر تشکل‌های بسیجی هم حضور دارند که همه این افراد عضو سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور به شمار می‌روند.

نمایشگاه اولین رویداد تا ثریا با مشارکت 50 شرکت دانش‌بنیان در جهت ارائه راه‌حل‌های فناورانه برای مشکلات اقتصاد و صنعت کشور در محل سالن رویداد شهید فخری‌زاده در لانه سابق جاسوسی آمریکا از دیروز برگزار شده و امروز این نمایشگاه به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات