حسامی، گفت: یکی از نیازهای مهم جامعه حل مشکلات و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم و خصوصاً جوانان است که در این راستا مراکز مشاوره تخصصی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۰۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام فاضل حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه در طول ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی نقش بسیار اثرگذار خود را در مقاطع مختلف را به‌خوبی نشان دادند و این نقش اثرگذار همواره در ابعاد مختلف ادامه خواهد داشت.

حسامی اظهار کرد: ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، معرفتی و فرهنگی در جامعه یکی از اهداف مهم فعالیت‌های حوزه علمیه است که با توجه به نیازهای روز جامعه این هدف باید روز به روز تقویت شود و از روش‌های نوین نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای مهم جامعه حل مشکلات و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم و خصوصاً جوانان است که در این راستا مراکز مشاوره تخصصی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: توانمندسازی جامعه طلاب و اقشار مختلف مردم در زمینه مسائل شخصی و خانوادگی از اهداف مهم اولین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان مرکزی است.

حسامی افزود: امروز در ضرورت شکل‌گیری مرکز مشاوره برای جوانان و مردم هیچ‌کسی تردید ندارد اما ورود حوزه‌های علمیه با رویکردی دینی و مذهبی برای ارائه مشاوره قطعاً آثار و برکات بسیار فراوانی به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: محوریت کار مشاوره در مرکز مشاوره حوزه دینی و معرفتی است که در این راستا اساتید و کارشناسان برجسته حوزه‌های علمیه قم به‌کارگیری شده اند و سعی داریم روزانه یک کارشناس در مرکز حضور داشته باشد و خدمات ارائه کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: همچنین برای تربیت مشاوران تخصصی در جامعه روحانیت استان یک دوره کاملاً پیشرفته و تخصصی از مدت‌ها قبل شروع‌شده که امروز بیش از ۲۵ نفر از طلبه با سطح مقدماتی خود را به اتمام رسانده‌اند و وارد سطح متوسط شده‌اند که بعد از آن دوره های عالی را خواهند گذراند.

وی با اشاره به اینکه اصل کار مرکز مشاوره بر پیگیری است بیان کرد: اگر مشکل برطرف نشور وارد فاز درمان خواهند شد که در این راستا از اساتید طلبه‌ای که دوره‌های عالی روانشناسی را طی کرده‌اند استفاده خواهیم کرد.

حسامی یادآور شد: ایجاد مراکز مشاوره تخصصی در حوزه های علمیه یک ایده نو و محوری است که بیش از یکسال اقدامات زیرساختی برای تشکیل این مرکز کار انجام شده و امیدواریم این مرکز به عنوان الگویی برای سایر شهرستان ها قرار گیرد تا بتوانیم در سراسر استان این اقدام را گسترش دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی خاطرنشان کرد: استفاده از همه ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه و تعامل و هم افزایی با دستگاه های متولی برای ارائه خدمات بهتر در مراکز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات