مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۰۴ مرکز مثبت زندگی روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در لرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۱۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کرم یاری در آیین افتتاح۱۰۴ مرکز مثبت زندگی روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در لرستان افتتاح شد. افزود: به ازای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش، یک مرکز مثبت زندگی در نظر گرفته شده است و ۲۲ نوع خدمت به مددجویان ارائه می کند.

وی اظهار داشت: مددجویان بهزیستی با فعالیت مثبت زندگی، نیازی به مراجعه به ادارات بهزیستی ندارند و می توانند خدمات لازم را از نزدیکترین مرکز دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: نظارت مستمر بر فعالیت مددجویان بهزیستی از جمله برنامه های مراکز مثبت زندگی است که خدمت خوبی برای تکریم ارباب رجوع محسوب می شود.

یاری اضافه کرد: به استناد بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و کاهش تصدی گری دولت، خدمات مرکز مثبت زندگی به صورت الکترونیکی انجام می شود و این مراکز در مناطق مختلف شهر با توجه به پراکندگی مددجویان و جامعه هدف راه اندازی شده اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه وظایف سازمان بهزیستی افزون بر ۱۷۰ مورد است گفت: از دیگر اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی به حداقل رساندن تردد و رفت و آمدهای غیرضروری مددجویان با توجه به ازدحام جمعیت در کلان شهرها است.

یاری با اشاره به اینکه در "مثبت زندگی" از اتلاف وقت و موازی کاری جلوگیری می شود اظهار داشت: خدمات این مراکز برای مددجویان در سطوح توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ارائه خواهد شد و تمامی پرونده های مددجویان به این مراکز واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی خدمات ۲۲ گانه بهزیستی را به صورت رایگان به گروه های هدف تحت پوشش سازمان ارائه می‌کنند.

یاری ادامه داد: مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح‌های غربالگری و مشاوره ژنتیک از دیگر اهداف اصلی راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

ارسال نظرات