امام جمعه یزد:

دستاوردهای هسته‌ای و نظامی کشور حاصل شکستن حصارهای علمی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پیشرفت‌های نظامی، هسته‌ای، نانو و پزشکی و دستاوردهای علمی توسط فرزندان ایران حاصل شکستن حصارهای علمی و قدیمی است.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۹۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در ارتباط ویدئو کنفرانس با فرهنگیان شهرستان بافق که با حضور امام جمعه شهرستان و رئیس آموزش و پرورش بافق برگزار شد اظهار داشت: تعلیم و تربیت به هم آمیخته هستند و بشر با حرکت در این مسیر به تعالی می‌رسد.

وی گفت: هدف خلقت در حوزه تعلیم و تربیت مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است در حالی که همواره خداوند از بی‌هدف نبودن خلقت با آن انسان سخن گفته است.

امام جمعه یزد افزود: انسان سه جنبه زندگی نباتی، حیوانی و انسانی دارد، رسیدن به خوبی‌ها، ارزش‌ها و تعالی هدف انسان است.

ناصری با اشاره به اینکه حرکت به سمت خدا و دست‌یابی به کمال در وجه زندگی انسانی قرار دارد ادامه داد: در این مسیر زیبایی‌ها، خدمت به مردم، ارتباط با خدا و ائمه، انسان دوستی و تمام خوبی‌ها دیگر گنجانده شده است.

وی عنوان کرد: ما برای ماندگار شدن و کسب سعادت به تربیت اسلامی نیاز داریم که با پیدا کردن هدف در زندگی و خلقت محقق می‌شود.

امام جمعه افزود: غربی به دنبال لذت‌های دنیوی و زندگی است، برای رسیدن به راحتی خود به دیگران ظلم و ستم کرده و حتی دست به کشتار می‌زنند.

ناصری ادامه داد: غرب با سلطه و زور برای خود زندگی راحت فراهم می‌کند، فهم آن‌ها از هدف زندگی برای دنیا و آخرت ما مفید نیست به این سبب که به غارت اموال دیگران می‌پردازند.

وی با بیان اینکه فرزندان امانت الهی هستند تصریح کرد: بنابراین لازم است در کنار تدریس به پرورش و هدایت آن‌ها به سمت دین پرداخته شود.

ناصری بیان کرد: سیستم آموزشی که غرب برای ما برنامه‌ریزی کرده است مبتنی بر سطحی‌نگر است و آن‌ها به دنبال این هستند که ما به دنبال کسب خلاقیت و کنکاش نباشیم بنابراین باید این سیستم را متحول کنیم.

وی با تاکید بر تحول در ساختار آموزش کشور ادامه داد: سه عنصر مهم تفکر، تدین و تعقل باید به سیستم آموزشی برگردد و سبک «بخوان، فکر کن، نوآوری کن» جایگزین سبک «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» جایگزین شود.

ناصری ادامه داد: خوشبختانه بعد از انقلاب با روی کار آمدن نیرو‌های متدین و انقلابی شاهد پیشرفت در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، دفاعی، نانو هستیم، این دستاورد‌ها حاصل شکستن حصار‌های علمی بود.

وی با اشاره به بالاتر بودن هوش و استعداد جوانان ایران از جوانان همه کشور‌ها بیشتر است گفت: شایستگی جوانان ما در عمل اثبات شود و باید روز به روز تقویت شود.

ناصری تصریح کرد: معلمان باید جوانانی فکور، متدین، دلسوز و دارای احساس مسئولیت تربیت کنند، جوانان امروز آینده ساز کشور هستند، اما اگر تعهد و تدین نداشته باشند، نمی‌توانند برای کشور و مردم کشور مفید باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار