سردار سپهر در رویداد علمی «تا ثریا» مطرح کرد؛

لزوم ترویج گفتمان «ما می‌توانیم» در سطح جامعه/ خروجی دانشگاه‌ها باید مهارت و تخصص باشد

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید گفتمان امید، نشاط و روحیه «ما می‌توانیم» را در سطح جامعه ترویج دهیم و الگو برای بشریت باشیم.
کد خبر: ۹۳۲۶۷۰۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح از رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید که در مرکز رویداد شهید فخری‌زاده سفارت سابق آمریکا در حال برگزاری است، بازدید کرد.

سردار محمدحسین سپهر در حاشیه این رویداد گفت: در حال حاضر آمریکا و برخی از کشورهای قدرتمند جهان در حال افول هستند و در این مسیر شاهد شکوفایی و رشد جوانان ایرانی در میدان‌های مختلف هستیم‌.

وی افزود: امروز ظهور و بروز خلاقانه و مبتکرانه جوانان دانشمند و جهادگران عرصه حل مسائل کشور بر همگان روشن است. ما خواهیم توانست که اگر علم در ثریا باشد به آن دست پیدا خواهیم کرد و در سخنان نورانی پیامبر اکرم (ص) آمده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: غرفه‌های نمایشگاه تا ثریا را بازدید کردم و دیدم که ایده‌ها و محصولات برجسته‌ای در این نمایشگاه وجود دارد.

سردار سپهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد دولت‌سازی در مسیر تمدن نوین اسلامی هستیم. در همین راستا تولید علم و دانش اولین مولفه تشکیل دولت‌سازی است و باید در این راستا جوانان به نقش خود عمل کنند.

وی افزود: تربیت‌ نیرو و مهارت‌آفرینی برای کشور ما در مقابل آمریکا یک دستاورد بزرگ علمی، اقتصادی و... دارد. همچنین اگر جوانان و نخبگان ایرانی سبک تولید علم و مواجهه با مشکلات جامعه را گفتمان‌سازی کنند و راه حل ارائه دهند، ملت ایران در همه عرصه‌ها پیروز خواهد شد. در واقع باید گفتمان امید، نشاط و روحیه «ما می‌توانیم» را در سطح جامعه ترویج دهیم و الگو برای بشریت باشیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: خروجی دانشگاه‌ها باید مهارت و تخصص باشد. امروز در دنیا نمی‌گویند چه مدرکی دارید، بلکه می‌گویند چه تخصص و مهارتی دارید. در واقع نمایشگاه‌های علمی و فناوری کمک بزرگی به مهارت‌آموزی در دانشگاه و کشور خواهد کرد.

سردار سپهر گفت: جوان سرباز نیاز به یادگیری مهارت‌های عمومی شامل مسائل فرهنگی، حقوقی، علمی و... دارد و باید برای این عزیزان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفت. قصد داریم که هر سرباز یک مهارت تخصصی را در دوران خدمت مقدس سربازی فرا بگیرد و در این راستا ۷ هزار آموزشگاه مهارتی برای صدور مدارک مهارتی وجود دارد که سربازان مهارت‌محور تربیت شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما در شرایط تهدید و تحریم کشورهای غربی و آمریکا هستیم؛ اما حضور و مشارکت مبتکرانه دانشمندان عرصه علم و دانش باعث شده بتوانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم. در واقع کارها و اید‌ه‌های مبتکران شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان فناورانه بسیاری وجود دارد که از لحاظ شاخص‌های ارزیابی محصولات در برابر دشمنان خودنمایی می‌کند.

یادآور می‌شود شعار رویداد تا ثریا، از قلب سفارت سابق آمریکا تا ثریا است. این رویداد نمایش کارآمدی انقلاب اسلامی در حل فناورانه و خلاقانه مسائل کشور در مقابل افول آمریکاست.

همچنین پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زنجیره از ایده و فکر سپس علم و سپس فناوری و سپس تولید و سپس بازار را ما باید تکمیل بکنیم، این زنجیره کار علمی تا تولید و بازار بایستی دنبال بشود» و نیز با توجه به ماموریت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج جهت پشتیبانی تجاری از هسته‌های مبتکر و فناور مسئله‌محور و کمک به نقش‌‌آفرینی تخصصی آن‌ها، این مجموعه به‌عنوان بازوی تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در تعامل با اقشار دانشور بسیج اعم از بسیج علمی و بسیج دانشجویی، رویداد نمایشگاهی تا ثریا را با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان، با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید برگزار کرد.

از اهداف این رویداد می‌توان به الگوسازی هسته‌های برتر خودکشش حل مسئله، پشتیبانی از هسته‌های فناور و مبتکر بسیجی با قید منزلت‌زایی و اقتدارآفرینی و رویکرد کمک به تکمیل چرخه تبدیل علم به فناوری و تجاری‌سازی مبتنی بر حل مسائل اصلی کشور، پشتیبانی از ایجاد سامانه‌ها و فناوری‌های با قابلیت حکمرانی نرم از طریق اتصال به شبکه حامیان و ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش از طریق ایجاد بسترهای تعاملی بین صاحبان مسئله و مجموعه فناور توانمند در پاسخگویی به مسئله اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات