سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به همان میزان که از جهاد نظامی و دفاعی ایران وحشت دارند از جهاد علمی و اقتصادی نیز می‌ترسند.
کد خبر: ۹۳۲۶۷۲۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

ردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح از رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» که با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید در مرکز رویداد شهید فخری‌زاده، سفارت سابق آمریکا در حال برگزاری است؛ بازدید کرد.

سردار ابوالفضل شکارچی در حاشیه این رویداد گفت: جوانان بسیج دانشجویی کارهای بزرگی در نمایشگاه تا ثریا ارائه کردند و عبارت «ما می‌توانیم» را به معنای حقیقی کلمه نشان دادند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه کشور توسط کشورهای سلطه‌گر در حال تحریم است، اما جوانان با انگیزه و دانشمند در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید علم و فناوری دستاوردهای عظیمی را خلق کردند.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولان کشور اگر به جوانان اعتماد کنند موفق عمل خواهند کرد. هر قدمی که امیدآفرینی را در داخل کشور ابجاد کند، خوب است. دشمنان جمهوری اسلامی به همان میزان که از جهاد نظامی و دفاعی ایران وحشت دارند از جهاد علمی و اقتصادی نیز می‌ترسند.

سردار شکارچی گفت: کارهای فناورانه نمایشگاه تا ثریا بسیار ارزشمند، هوشمندانه و هدفمندانه است و امید را در کشور ایجاد می‌کند. با شروع گام دوم انقلاب اسلامی به دست جوانان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد که یکی از آن‌ها نمایشگاه امروز بود.

یادآور می‌شود شعار رویداد تا ثریا، از قلب سفارت سابق آمریکا تا ثریا است. این رویداد نمایش کارآمدی انقلاب اسلامی در حل فناورانه و خلاقانه مسائل کشور در مقابل افول آمریکاست.

همچنین پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زنجیره از ایده و فکر سپس علم و سپس فناوری و سپس تولید و سپس بازار را ما باید تکمیل بکنیم، این زنجیره کار علمی تا تولید و بازار بایستی دنبال بشود» و نیز با توجه به ماموریت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج جهت پشتیبانی تجاری از هسته‌های مبتکر و فناور مسئله‌محور و کمک به نقش‌‌آفرینی تخصصی آن‌ها، این مجموعه به‌عنوان بازوی تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در تعامل با اقشار دانشور بسیج اعم از بسیج علمی و بسیج دانشجویی، رویداد نمایشگاهی تا ثریا را با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان، با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید برگزار کرد.

از اهداف این رویداد می‌توان به الگوسازی هسته‌های برتر خودکشش حل مسئله، پشتیبانی از هسته‌های فناور و مبتکر بسیجی با قید منزلت‌زایی و اقتدارآفرینی و رویکرد کمک به تکمیل چرخه تبدیل علم به فناوری و تجاری‌سازی مبتنی بر حل مسائل اصلی کشور، پشتیبانی از ایجاد سامانه‌ها و فناوری‌های با قابلیت حکمرانی نرم از طریق اتصال به شبکه حامیان و ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش از طریق ایجاد بسترهای تعاملی بین صاحبان مسئله و مجموعه فناور توانمند در پاسخگویی به مسئله اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات