خبرهای داغ:

رسانه‌ها با فضاسازی مناسب به ارتقای امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند

شاهرود_رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: رسانه‌ها با فضاسازی مناسب به ارتقای امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند و همچنان در جهت‌گیری روشنگرانه برای انتخاب صحیح و درست از سوی مردم تلاش هدفمند داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۲۶۸۱۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
رسانه‌ها با فضاسازی مناسب به ارتقای امنیت و سلامت انتخابات کمک کنندبه گزارش خبرنگار بسیج، رضا مهدیان در نشست هم اندیشی با خبرنگاران درباره انتخابات پیش رو، با بیان اینکه رسانه‌ها در انتخابات نقش تعیین کننده دارند، گفت: نقش و تاثیر رسانه‌ها بر افزایش سطح آگاهی و تشویق به انتخاب اصلح بیشتر از گذشته در این دوران احساس می‌شود.
وی تاکید کرد: نقش مهم رسانه‌ها به عنوان جزیی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمترین پل ارتباطی و تاثیرگذار بر افکار عمومی در انتخابات مهم و تعیین کننده است.
وی همدلی، اتحاد و روشنگری را از عوامل مشارکت حداکثری در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در روشنگری و هدایت افکار عمومی به ویژه اهمیت برخی موضاعات مانند انتخابات بر کسی پوشیده نیست.
مهدیان ادامه داد: در جریان انتخابات براساس نقش ذاتی مطبوعات و رسانه که همانا روشنگری و مطالبه گری از نامزد‌ها در چارچوب قانون است، در دستور کار قرار گیرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود افزود: در دوران کنونی نشریات و فضای مجازی بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم شده اند و به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی فراگیر و گسترده در دسترس همگان قرار دارند.
وی به نقش رسانه‌ها در جریان انتخابات و شکل دهی افکار عمومی جامعه برای حضور و انتخابات اصلح اشاره کرد و گفت: وجود رسانه‌ها در هر جامعه یک مقوله تشریفاتی نیست بلکه در زمان‌های حساس آنان نقش پررنگی درشکل گیری و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.
مهدیان انتخابات را یکی از مظهر‌های مهم مردم سالاری دینی خواند و اظهار کرد: وظیفه رسانه‌ها قبل از رویداد‌هایی مانند انتخابات این است که برای حضور پرشور همراه با شعور و آگاهی مردم تلاش کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: نشریات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب از جمله شنیداری و دیداری در این شهرستان همواره با تمام ظرفیت کنار مردم و مسوولان حاضر بوده و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده اند.
به گفته وی، چهار پایگاه خبری، چهار خبرگزاری، ۱۳ نشریه محلی، ۲۵ دفتر نمایندگی، ۷۰ کانون فرهنگی و هنری، ۱۰ کیوسک مطبوعاتی و بیش از ۹۰۰ کانال در فضای مجازی در حوزه‌های مختلف در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.
در این نشست که با حضور خبرنگاران و جمعی از مسوولان شهرستان برگزار شد، دیدگاه‌های خبرنگاران در خصوص پوشش برنامه‌های انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بحث و تبادل نظر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها