برگزاری ویژه برنامه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در بقعه‌های البرز

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرزگفت: ویژه برنامه های سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) از شب گذشته در ۲۳ بقعه متبرکه این استان به خصوص بقاعی که به نوادگان این امام همام منتسب هستند، آغاز شده است
کد خبر: ۹۳۲۶۸۸۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی با اشاره به اینکه شب گذشته دعای توسل در این بقاع با یاد و گرامیداشت شهادت امام هفتم شیعیان قرائت شد، افزود: صبح امروز نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی در این بقاع متبرکه از جمله حرم مطهر امامزاده طاهر (ع) کرج  با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد.

وی گفت: این آیین های معنوی تا عصر امروز  در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س)‌ حصارک کرج با حفظ پروتکل های بهداشتی  ادامه خواهد داشت.

مسعودی اظهار داشت:‌ در این مراسم جمعی از ذاکرین وستایشگران جوان اهل بیت (ع) به اجرای برنامه می پردازند و سفره اطعامی نیز به یاد حضرت موسی بن جعفر (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی پهن خواهد شد.

وی از دیگر برنامه های این روز را اجرای پویش «شام غریبان امام موسی کاظم (ع)» در بقاع متبرکه به خصوص در امامزاده حسن (ع) برشمرد و افزود: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا و ‌با سخنرانی و مداحی و ختم سوره یس اجرا می شود.

معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز پویش «هشتک غربت هفتم» را نیز از دیگر این برنامه ها عنوان کرد و اظهار داشت این پویش در فضای مجازی از روز گذشته آغاز شده به طوریکه امامزادگان، مساجد، حسینه ها و روضه های خانگی در این پویش می توانند شرکت کنند.

وی گفت: ‌علاقه مندان به شرکت در این پویش می توانند مشخصات خود از جمله نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و نام شهر خود را به همراه حداکثر ضبط ویدئویی سه دقیقه از مراسم سفره موسی بن جعفر (ع) یا سخنرانی، دکلمه خوانی، شعر یا دلنوشته را با موضوع این حضرت به پیام رسان های واتساب یا ایتا به شماره ۰۹۳۵۵۶۳۲۹۷۴ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: به هفت نفر از این افراد هدیه نفیسی با عنوان تبرکی که به نام حضرت موسی بن جعفر (ع) مزین شده، تقدیم می شود.

مسعودی بیان داشت: این برنامه با همکاری مرکز افق آستان مقدس امامزادگان محمد (ع)‌و سکینه خاتون (س) وهمچنین اداره اوقاف کرج و با همکاری مداحان و ذاکران جوان در فضای مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه شام شهادت نیز در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع)‌و سکینه خاتون (س) با سخنرانی حجت الاسلام میلانی نژاد برگزار می شود،  افزود: حضرت امام موسی بن جعفر (ع) در تکامل جنبش علمی و فرهنگی اسلام گام های بسیار بزرگی برداشت به طوریکه صدها دانشمند، مفسر و محدث از تربیت شدگان این امام همام  هستند.

وی ادامه داد: دوران ۳۵ ساله امامت این امام مصادف با اوج قدرت حکومت بین عباس بود و این امام وظیفه سنگین هدایت و امامت امت را برعهده داشت، گرچه با حوادث خونینی همچون واقعه شهادت مظلومانه گروهی از آل علی (ع) روبرو گردید ولی حضرت لحظه ای از وظیفه خطیر خود کوتاهی نکرد.

مسعودی گفت: فرهنگ اسلام و تبیین و تشریع معارف الهی و پاسخ به سوالات شفاهی و کتبی مسلمانان از تلاش های این امام بود.

وی افزود: امام موسی کاظم (ع) درایت بسیار زیادی داشتند و روش دقیقی و حساسی داشتند به طوریکه تلاش چشمگیر جاسوس های عباسی برای یافتن سرنخی از اقدامات امام بی نتیجه بود و امام همچنان در تمام زمینه ها موفق و کارآمد به پیش می رفت و در اوج اقتدار معنوی و اجتماعی قرار داشت به گونه ای که نگاه تمام جهان اسلام به ایشان بود.

مسعودی اضافه کرد: به طوریکه هارون الرشید شخصا برای دستگیری ایشان به میدان آمد و ایشان را در یک جلالت ظاهری ولی در پرده ای از ابهام در قالب کاروانی از مدینه تبعید کردند و در نهایت به دست کارگزاران هارون که بنام خدا و پیامبر فرمانروایی می کردند در روز ۲۵ رجب در سال ۸۸۳هجری قمری به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها