خبرهای داغ:
خمینی شهر
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر گفت: دین دستوراتی است که خداوند برای ما قرار داده و توسط انبیاء الهی به دست ما رسیده اگر ما طبق این دستورات عمل کنیم به آرامش می رسیم.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۱۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر حجت الاسلام سیدهانی موسوی ضمن عرض تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) در جمع خواهران پایگاه مقاومت بسیج مهدیه سپاه خمینی شهر گفت: امام حسین(ع) فرمود حوایج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلا تلوموا؛ امام حسین(ع) می فرمایند اینکه کسی از شما کمک می خواهد این از نعمت های خداوند است و شما ملول و ناراحت نشوید.

وی افزود: همه کمک ها، مادی نیست بعضی وقت ها معنوی است؛ بعضی وقت ها انسان با دلداری دادن یک شخص او را در مسیر زندگی کمک میکند.

موسوی ادامه داد: الان داستانی از حضرت موسی علیه السلام را خدمت شما عرض می کنم که فرعون سحره خود را با حضرت موسی روبرو می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر گفت: و مردم می آیند تا ببینند که چه رخ می دهد قرآن می گوید این سحره ریسمان های خود را انداختند و تبدیل مار شدند و عصای حضرت موسی تبدیل به یک اژدهایی شد که تمام مارها را بلعید و در آن لحظه همه سحره گفتند امنا بالله رب العالمین.

وی گفت: سحره ایمان آوردند ولی مردم ایمان نیاوردند چرا مردم حق را دیدیند ولی ایمان نیاوردند. خیلی ها در کربلا امام حسین علیه السلام را در کربلا دیدند اما ایمان نیاوردند.

موسوی هشدار داد: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برای خوارج می فرمایند«لهم عقول مرخصه و هم مشمرون» آن ها از عقل بهره ایی نبرده بودند و فقط به ظاهر عبادت و ظاهر دین می پرداختند و تعصب داشتند. درطول تارخ خیلی افراد خوبی بودند که بی ایمان از دنیا رفتند و خیلی افراد بی ایمان بودند که با ایمان از دنیا رفتند و عاقبت به خیر شدند.

وی تبیین کرد: شخصی خدمت حضرت کاظم علیه السلام رسید و عرض کرد چرا آن سحره ایمان آوردند و عاقبت به خیر شدند؟ حضرت فرمودند به خاطر ادبی که نسبت به ولی خدا داشتند درحالی که جمعیت داد و هوار می کردند این ساحرها آمدند ادب کردند در مقابل حضرت موسی.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر گفت: فرعون گفت فجمعوا کیدکم و قد افلح من استعلی؛ هرکسی پیروز شد درکنار من فرعون خواهد بود. قالوا یا موسی اما ان تلقی و اما ان تکون اول من القی؛ همین جمله که ادب کردند آنها را سعادتمند کرد. مثال دیگر آن کسی که سر مبارک امام حسین را آورد پیش یزید گفت ای یزید تا رکاب اسب من را طلا بگیر گفت چرا؟گفت این سر، سر بهترین خلق خدا بود که من آوردم گفت تو می دانستی که این سر کیست؟ گفت بله گفت پس بکشید آن را؛ بی ادبی نیز انسان را هلاک می کند.

سیدهانی موسوی گفت: دین یعنی چه؟ دین مجوعه دستوراتی است که خداوند برای ما قرار داده و توسط انبیاء الهی به دست ما رسیده تا بشر به آرامش برسد اگر ما طبق این دستورات عمل کنیم به آرامش می رسیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر در پایان گفت: خداوند متعال غرایزی در ما قرار داده است غریزه ی حب احترام و غریزه ی دوست داشتن و.... اسلام می گوید در این نیازها باید ما تعدیل کنیم و سپس ارضا کنیم نیازهای خود را مثلا حب مال دارد شخصی انسان به سمت این حب حرکت می کند در حالی که آن را تعدیل باید بکند. امروز در کشور های اروپایی خودکشی زیاد است چرا چون آرامش ندارند چرا آرامش ندارند چون در چهارچوب دستورات الهی رفتار نمی کنند و غرایز خود را تعدیل نمی کنند.

فضای مجازی فضایی است که دو نفر به راحتی می توانند باهم مرتبط بشوند در حالی که خیرخواه یکدیگر نیستند و با هم به آرامش نمی رسند؛ بعضی وقت ها فرزندانمان با یک محبت در فضای مجازی جذب می شوند لذا درخانواده باید فضا کاملا محبتی باشد.

با فرزندانمان رفیق بشویم تا به راحتی مشکلاتشان را با ما در اختیار بگذارند؛ فرزندان ما فکر کنند ما دوست آنها هستیم نه اینکه بخواهیم مچ آن ها را بگیریم.

قرآن کریم می فرماید «و لن ترضی عنک الیهود و النصاری حتی تتبع ملتهم»؛ تا ما تابع کامل یهود و نصاری نشویم آنها از ما راضی نمی شوند دشمن به وسیله ابزار گوناگون قصد دارد ما را از دستورات الهی دور کند بعضی وقت ها مستقیم و بعضی وقت ها غیر مستقیم سعی می کند اخلاق و اعتقاد ما را از اسلام دور کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها