یک کارشناس علوم دینی:

زن مسلمان باید در جهان نمونه باشد

یک کارشناس علوم دینی گفت: زن مسلمان باید از هر جهت در جهان اسلام نمونه باشد.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۵۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، حجت الاسلام اسماعیل  نجفی امروز در کارگاه زن الگوی سوم نه شرقی نه غربی که   در امامزاده اسحاق تازه شهر با حضور خواهران بسیجی به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران ۳ ریحانه النبی تازه شهر برگزار شد، اظهار کرد: زن و هویتی که انقلاب اسلامی به آن داد باید برای زنان جهان اسلام تبیین شود.          

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ۱۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۱، پیامی به کنگره هفت هزار زن شهید ارسال کرده و به معرفی الگویی برای زنان در جهان پرداخت، بیان کرد: در این پیام الگویی از زن مستقل آزاداندیش بر مبنای آموزه‌های دین معرفی می‌شود که نه ابزارگونه در دست سود جویان است و نه بی‌تأثیر است و در تاریخ سیر می‌کند.

نجفی افزود: در این پیام اولین الگوی زنان جهان، زن در تعریف شرقی است که عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی است و زن در تعریف غربی، مانند موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است اما زن در این الگو، شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس هستند که نه شرقی، نه غربی اند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مسائلی که به شکل جدی مورد بحث و توجه افکار عمومی ایران و جهان قرار گرفت موضوعِ «زن» بود؛ انقلاب اسلامی در فضایی به پیروزی رسید که مکاتب گوناگون و ایدئولوژی‌هایِ سکولار مدرن هر یک به فراخور مبانی و جهت‌گیری‌های خود نگاه خاص به مقوله‌ی زن را ترویج داده و فرهنگ عمومی جوامع مختلف تحت تأثیرِ این نگاه‌ها ساخته می‌شد.

وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی حرف و نگاهی نو و تحول‌آفرین را در این موضوع پیش‌رویِ بشریت گذاشت، این نگاهِ جدید در قالب کُنش‌گری و فعالیت «زنِ مسلمان ایرانی» عینیت یافت و به تعبیر حضرت آیت الله خامنه‌ای «الگوی سوم زن» را تحقق بخشید؛ الگویی که نه شرقی است و نه غربی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات