نماینده ولی فقیه در استان البرز:

خدمت‌رسانی به محرومان از ارکان حرکت انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: خدمت‌رسانی به محرومان از ارکان حرکت انقلاب اسلامی است و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۲۱۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در دهمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان البرز که در مصلای کرج برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) و هفته نیکوکاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلوه‌هایی از نیکوکاری و مواسات مردم خوب کشور به خصوص در استان البرز مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: این امر فصل زیبایی از نورانیت را در جامعه رقم زد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص صفات برتری که در خداوند متعال در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) مطرح شده جنبه عملی پیدا کند، تصریح کرد: ایشان فرمودند بحث ایثار، جهاد و شهادت در دفاع مقدس عملی شد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند، من برای تمیم و تکمیل کمالات و صفات پسندیده انسانی مبعوث به رسالت شدم و این امر در مقام عمل خودش را نشان می‌دهد که مواسات و همدلی نیز، یکی از این ارزش‌ها محسوب می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه خدمت‌گزاری به محرومین جامعه یکی از بزرگ‌ترین عبادات است، گفت: از جمله ارکان حرکت انقلاب اسلامی و شعارهای اصلی محسوب می‌شود و استان البرز تا امروز در این زمینه به نیکی عمل کرده و باید از آحاد مردم نیز، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمت‌رسانی‌هایی که توسط مردم در محلات و مساجد انجام می‌شود، دیده نمی‌شود، اظهار کرد: خدمات بزرگی را انجام می‌دهند و اساس کار باید مردمی صورت بگیرد، چراکه آنچه از کف جامعه انجام می‌شود مردمی است و دستگاه‌ها بیش‌تر نقش هدایت‌کننده جریان مردمی را به عهده دارند.

امام جمعه کرج بیان کرد: یکی از جلوه‌های شکرگزاری نعمت‌های خدای تعالی انفاق آن چیزی است که خداوند به ما روزی کرده است و شکرگزاری باید در راستای انفاق به محرومان انجام شود.

وی تصریح کرد: برخی از مال، علم و آبرو خود انفاق و بخشش می‌کنند، این امر آثار و برکات زیادی در دنیا و آخرت برای آن فرد خواهد داشت‌، چراکه یکی از نشانه‌های اهل ایمان انفاق کردن است همان‌طور که در بیان قرآن کریم نیز، یکی از نشانه‌های تقوا همدلی و مواسات است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های ولایت نیز، انفاق و بخشش است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم ملاک شایستگی برای منصب ولایت را انفاق می‌داند و می‌فرماید کسی که در راه خدا انفاق می‌کند، شایستگی ولایت دارد.

وی گفت: از نظر اجتماعی که به مشارکت مردم در رزمایش کمک‌های مؤمنانه مشاهده می‌کنیم، مشارکت مردمی رکن اول قوت اجتماعی است و توانمندی اجتماعی در جامعه اگر بخواهیم بسنجیم باید بدانیم مردم چقدر در مسائل مختلف جامعه مشارکت دارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه از علائم انسان‌های امام زمانی اهل مواسات بودن است، اظهار کرد: قرآن کریم یکی از مصادیق رحماء بینکم را مواسات و همدلی می‌داند و نشانه محبت مؤمنین به هم مواسات است.

وی با اشاره به سخن امام صادق (ع) در خصوص حقوق برادران مؤمن و اهل ایمان بیان کرد: می‌فرمایند، اموالت را با برادرت تقسیم کنید، وقتی مال خود را با مؤمن نصف کردید، تازه با او برابر شدید، ایثار وقتی است که از نصف مال خود بیشتر به او انفاق کنید.

آیت‌الله حسینی‌همدانی متذکر شد: امروز رزمایش کمک‌های مؤمنانه به صورت سراسری در تمام کشور انجام شد و از کمیته امداد امام خمینی (ره) و بقیه مجموعه‌هایی که خدمات را ارائه می‌دهند، آرزوی توفیق از خداوند متعال دارم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار