کاشت ۲۱ اصله نخل در آخرین روز از هفته منابع طبیعی توسط تیپ امام صادق(ع) استان بوشهر

۲۱ اصله نخل در آخرین روز از هفته منابع طبیعی همزمان با عید مبعث توسط گردان عمار تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق(ع) استان بوشهر کشت شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۳۸۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مراسم کاشت ۲۱ اصله نخل به مناسبت هفته منابع طبیعی با یاد و نام هر شهید یک درخت و به یاد شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس استان بوشهر با حضور مصطفی مولایی فرمانده گردان عمار تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) برگزار شد.


ملایی در این مراسم با اشاره به اینکه ائمه معصومین (ع) سفارشات زیادی به درختکاری و رشد و توسعه درخت داشتند، گفت: پیامبر (ص) به کاشت درخت خرما سفارشات فراوان داشتند، چون خرما دارای خاصیت بالای غذایی و همچنین یکی از منابع درآمد مردم است.


وی با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری، اظهار کرد: بقای انسان‌ها در بقای درختان است.

ملایی با اشاره به این مطلب که آلودگی زیست محیطی و قطع درختان، بقای انسان را به خطر انداخته است، تصریح کرد: با توسعه و کاشت درخت، بقا و حیات بشر تضمین می‌شود.

وی افزود: ساخت مسجد، کمک به محرومان، چاپ قرآن، کاشت درخت و ... از کار‌هایی است که به انسان بقا می‌بخشد.



وی با بیان این مطلب که با ساخت تفرجگاه‌ها و قطع درختان، جنگل آسیب دید و بقای انسان هم به خطر است، خاطرنشان کرد: امروز با تلاش و اراده دست اندرکاران نظام، جنگل‌ها رشد و توسعه پیدا کردند.

ملایی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اهتمام دارند که در روز درختکاری، درخت ثمری بکارند و این درس را به همگان آموخت که درخت و درختکاری را جدی بگیرند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار