خبرهای داغ:
مقتدایی گفت: برای ترویج اندیشه‌های اسلامی یک کار جهادی است که خداوند وعده پیروزی برای جهادگران این مسیر داده و وعده الهی حق است
کد خبر: ۹۳۲۷۴۰۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از  اصفهان ، عباس مقتدایی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره "خانواده‌های قرآنی در خانه‌های نورانی" بااشاره به شباهت هجمه‌های امروز دشمنان با صدر اسلام اظهارداشت: امروز جنس جنگ، نبرد، تحریم، فشار و انواع آزارهای نظام سلطه دربرابر ما از همان جنس آزار و فشاری است که در صدر اسلام به پیامبر وارد می‌کردند و می‌گفتند که چرا می‌خواهی مفاهیم قرآن را در جامعه پیاده کرده و نور قرآن را در جامعه متصاعد کنید؛ جنس مبارزه آن زمان و هجمه امروز شباهت زیادی دارند.

وی ادامه داد: در دورانی که نظام سلطه در شرق و غرب کلیت جهان را برای خود می‌گرفت و معتقد بود که می‌تواند مفاهیم خود را در جهان مسلط کند، امام خمینی(ره) فرمود "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" و این یعنی نه مفاهیم غرب و نه مفاهیم شرق می‌تواند جهان را تحت تاثیر قرار بدهد بلکه مفاهیم نوین اسلامی باید در دنیا پراکنده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درارتباط با لزوم عمل تمامی مسئولان به مفاهیم قرآنی بیان کرد: اگر متولیان جمهوری اسلامی مفاهیم قرآنی را در وجود خود پایدار کرده باشند، می‌توانند بعنوان یک امت و یک رهبر از مفاهیم قرآنی دربرابر دشمنان مقاومت، پایداری، حفظ و حراست می‌کنند و آن‌ها را ترویج می‌دهند، اما اگر یک مسئول در جمهوری اسلامی این مفاهیم را متوجه نشده باشد، چه‌بسا یک نفر در اثر بی‌دقتی، کل دستاوردهای کل نظام را ازبین می‌برد.

وی افزود: ما در کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی با آیه 141 سوره نساء کار خود را آغاز کردیم و وقتی یک موضوع مثل برجام باعث شده راه نفوذ دشمنان به کشور فراهم شود، باید این آیه و مفاهیم قرآن را درنظر بگیریم، طرح اقدام راهبردی متکی به این مفهوم قرآنی بود چراکه این مفهوم در ادوار گذشته و کنونی به ایران جوابگو بوده‌است.

مقتدایی درارتباط با رویه امام خمینی(ره) برای اداره نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: امام با همین دستور فکری کار را پیش بردند، آمریکایی‌ها در دوران معاصر همه را خفیف می‌کنند برای اینکه از آن‌ها تبعیت بشود و رئیس‌جمهور آمریکا، شاهان عربستان را گاو شیرده خواند و با این واسطه آنان را تحقیر کرد و این همان مرامی است که در آیات قرآن برای فرعون ذکر شده‌است که قوم خود را خفیف می‌کند تا درنتیجه این خفت، از او تبعیت کنند.
 
وی ادامه داد: امروز در زمانه ما هم آمریکا همین مفاهیم را عملی می‌کند، یک قوم را درست می‌کند و آن‌ها را خفیف می‌کند و درنتیجه این اقدامش، از آمریکا تبعیت می‌کنند، امروز همانطور که موسی برای جلوگیری اقدامات فرعون مامور شد، جمهوری اسلامی مسئول جلوگیری از طغیانگری آمریکایی‌ها شد و رفتارهای طغیانگری در طول تاریخ توسط فرعون‌های کوچک و بزرگ انجام شده‌است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی مفاهیم قرآن را چراغ راهی برای جلوگیری از فرعون‌های دوران دانست و گفت: اگر شما یک راهنما داشته باشید براساس آیات قرآن متوجه می‌شوید که موسی این مفاهیم را قبول نمی‌کند و اینکه می‌بینید رهبران انقلاب دربرابر این رفتارهای فرعونی ایستادگی کرده و امیدوار به مدد الهی هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در دوران معاصر برتری‌جویی می‌کنند همانطورکه فرعون در روی زمین علوطلبی کرد و اگر یک فرعون در روی زمین علوطلبی و برتری‌جویی را در صحنه عمل بااستفاده از تسلیهات و تهاجمات عملی کند و کسی عمق جان خود را با مفاهیم قرآنی آمیخته کند می‌تواند دربرابر این فرعون مقاومت کند.

 مقتدایی بااشاره به شعار "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" که توسط امام خمینی(ره) بیان شد، تصریح کرد: نشستن آیات قرآن در عمق جان امام خمینی(ره) باعث سردادن این شعار می‌شود و تفاوت صدام با حاکمان اسلامی این است که برای به‌دست آوردن قدرت به هر راهی اقدام می‌کند. درصورتی‌که در دین اسلام و آیات قرآن، اقدامات براساس مفاهیم کتاب مقدس اسلام است و اگر شهدا رفتند به‌این خاطر است که در عمق جانشان به‌دنبال حیات جاودانه بودند.

وی خاطرنشان کرد: آیه معروفی که شهدا را زنده می‌خواند مفهومی است که اگر کسی این مفهوم را به جان خود بنشاند، همچون شهید سلیمانی جبهه‌به‌جبهه به‌دنبال حیات جاودانه می‌گردد و اگر حماسه حاج قاسم و شهید حججی و امثال آن‌ها در پهنای تاریخ ماندگار شد، نتیجه آمیختگی جان آنان با مفاهیم قرآنی و تحقق وعده الهی بود.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس دررابطه با مفاهیم قرآنی برای حکومت اسلامی اظهارداشت: مشورت در حکومت اسلامی از آیه 159 سوره آل‌عمران و آیات مشابه که بر مشورت امر می‌کند، گرفته شده‌است و نقطه تمایز جمهوری اسلامی با سایر جوامع، آمیختگی با مفاهیم قرآنی است و اگر جایی از مفاهیم جدا شدیم، در آنجا نقص به‌وجود می‌آید، در مفاهیم قرآنی ربا جنگ با خداست و امروز محور اصلی شکست‌های اقتصادی ما، دورافتادگی جامعه از قرآن و آمیختگی با ربا است.
 
وی ادامه داد: پیشروی عرصه سیاست و موفقیت‌های بسیج در جامعه را باید به‌حساب آمیختگی و عمل به آیات قرآن بگذاریم، بسیجیان براساس آیه قرآن در امور خیر باهم رقابت می‌کنند و در عرصه سلامت، جهاد و کمک‌ به محرومان و سیل‌زدگان باهم مسابقه می‌دهند و همین باعث موفقیت شده‌است.

مقتدایی بااشاره به موفقیت و الگو قرار گرفتن فرهنگ مقاومت ایران در کشورهایی مثل یمن گفت: اگر امروز در نقاطی از حوزه فرهنگ به‌خوبی پیشرفت کرده و الهام‌بخش شدیم بخاطر آمیختگی روح جامعه ما با مفاهیم قرآنی است، چراکه نگاه ما نگاه امت‌گرایی است، اگر در زمینه نظامی موفقیت داریم، به‌دلیل تجلی آیه 60سوره انفال است.

وی افزود: ما موظفیم رویکردهای قرآن برای قدرت در یک جامعه را جمع کنیم و اگر امروز قدرت اول پهبادی و قدرت جدی در حوزه موشک و هواوفضا هستیم به این خاطر است که بعد از انقلاب به مفاهیم قرآنی توجه کردیم و اگر توجه نکرده بودیم، بلای اقتصاد سرمان می‌آمد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس بااشاره به تبیین مفاهیم قرآنی از دوران خردسالی برای مردم کشور عنوان کرد: نوجوانان و جوانان ایران از دوران خردسالی با مطالب قرآن آشنا می‌شوند و اگر مقام معظم رهبری دغدغه تشکیل یک جامعه با تعداد فراوانی از حافظان قرآن را دارند به‌دلیل اهمیت جایگاه قرآن است.

وی ادامه داد: کسانی‌که در این جهت گام برداشته و جامعه را با مفاهیم قرآنی آشنا می‌کنند، سربازانی هستند که خداوند برای راهنمایی مردم و رساندن به موفقیت قرار داده و اگر تعداد محدودی از آنان مقاومت کنند، وعده الهی مبنی بر موفقیت تعداد اندکی از سربازان خداوند محقق می‌شود.

 مقتدایی خاطرنشان کرد:این چراغی که امروز روشن شده است، باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی توسط مسئولان چلچراغ بشود و مسئولان نظام اسلامی باید برای اداره امور مفاهیم قرآن را حفظ باشند و امروز جامعه ما نیازمند یک حرکت عظیم برای پرورش نسلی هست که بتواند مفاهیم قرآن را عملی بکند.

وی گفت:کار برای ترویج اندیشه‌های اسلامی یک کار جهادی است که خداوند وعده پیروزی برای جهادگران این مسیر داده و وعده الهی حق است، اینکه دل رهبر حتی دربرابر فتنه‌های داخلی قرص است، به پشتوانه همین وعده‌های الهی است که ما باید در درون خودمان اول حافظ مفاهیم قرآنی بشیم و در ثانی در این جریان عظیم در جامعه فعال باشیم و کمک کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار