رئیس دانشگاه یزد گفت: کنگره ملی شهدا استان یزد کارگاه، درس عملی و الگوی مناسبی برای آموزش مسائل تربیتی و اخلاقی به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۴۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مراسم یادواره و بزرگداشت ۱۳۵ شهید دانشجوی استان با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

قاسم برید لقمانی، مسئول کمیته دانشگاهیان دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی، کارگروه‌ها و همکاری نهاد‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا اظهار داشت: دومین کنگره ملی شهدا استان یزد کارگاه، درس عملی و الگوی مناسبی برای آموزش مسائل تربیتی و اخلاقی به نسل جوان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت حضور در فضای مجازی گفت: همان گونه که در عرصه موشکی و هسته‌ای به باور قلبی "ما می‌توانیم" رسیدیم در زمینه تولید محتوا‌های رسانه‌ای هم برای مقابله با آسیب‌های گسترده جنگ نرم هم باید به این باور برسیم.

علی دهقانی، معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک به مناسبت فرارسیدن مبعث حضرت رسول (ص) و هفته وحدت؛ از مقام والای پیامبر مهربانی سخن گفتند.

وی ادامه داد: مثَل شهید مثَل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن است، تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و کار خویش را انجام دهند.

دهقانی افزود: شهدا شمع محفل بشریت‌اند؛ سوختند و محفل بشریت را روشن کردند اگر این محفل تاریک می‌ماند هیچ دستگاهی نمی‌توانست کار خود را آغاز کند یا ادامه بدهد.

وی خاطر نشان کرد: از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهدا برای رسیدن به سرمنزل مقصود را مسئلت داریم.

در ادامه سردار کاجی خاطراتی از شهدای دفاع مقدس، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محمد حسین محمدخانی بیان کردند.

وی با تمثیل تحقق وعده امام خمینی (ره) در رابطه با رسیدن پیام انقلاب اسلامی به آزادی خواهان جهان و زمینه‌ساز شدن برای عدالت‌خواهی جهانیان تصریح کرد: پیش‌بینی نابودی اسرائیل توسط مقام معظم رهبری حتمی است و نابودی اسرائیل را به زودی خواهیم دید.

‌حجت الاسلام غروی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور در این مراسم گفت:در این مراسم به معرفی و اشاعه سبک زندگی شهدا و ساده زیستی اشاره کردند و در خصوص توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری پیرامون امر ازدواج نکاتی را به جوانان ارائه دادند. در جامعه کنونی امر خانواده یک صحنه جهاد برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

اجرای سرود، برنامه‌های روایتگری از شهدا همچنین رونمایی فیلم کوتاهی از زندگی شهید "محمد منتظر قائم" با حضور خانواده ایشان، تقدیر از خانواده دانشجوی شهید "امیرحسین قربانی" از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم ۱۳۵ بسته معیشتی به نیابت از ۱۳۵ شهید دانشجوی استان تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.
ارسال نظرات