خبرهای داغ:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد

تصویب ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید مسکن

همدان-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انقلابی در تبصره ۱۸ اعتباری معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در قالب ارائه تسهیلات مصوب کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۸۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
تصویب ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید مسکنبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی نیکزاد در بازدید از شرکت خانه‌سازی استان همدان در جمع خبرنگاران درباره واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و باز پسگیری آن توسط دیوان محاسبات اظهار داشت: بخش سازمان ملی زمین و مسکن در راستای صنعتی‌سازی و توسعه و حمایت از صنعت ساختمان چنین کارخانه‌هایی را در سطح کشور راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان  اینکه این کارخانه نیز از کارخانه‌های این سازمان بوده و از وسعت و زمین خوبی برخوردار است، افزود: این کارخانه به قیمت واقعی واگذار نشده بود که هم اکنون این واگذاری لغو شده و اهلیت فردی که این مرکز را تحویل گرفته بود نیز تأیید نشده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گفت‌وگو با رئیس سازمان ملی زمین و مسکن مباحث مورد نظر مطرح شده و هم اکنون هیچ مانعی برای فعالیت این کارخانه وجود ندارد، عنوان کرد: از آنجا که این مرکز باید در بخش بتنی و یا راه و ساختمان فعالیت کند، می‌تواند با همکاری و عقد قرارداد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرف‌های قرارداد سازمان ملی زمین و مسکن، راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن و یا بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه قطع و یقین بدانید مانعی برای فعالیت این کارخانه حتی تأمین تنخواه مورد نیاز وجود ندارد، افزود: این مرکز با بهره‌گیری از تکنولوژی و نوآوری و سبک‌سازی در ارائه خدمات بتنی و مناسب قطعات مورد نیاز ساختمان، راه‌ها و ... ادامه فعالیت خواهد داد.

نیکزاد با بیان اینکه مجلس انقلابی در تبصره ۱۸ اعتباری معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در قالب ارائه تسهیلات مصوب کرده است، گفت: برای خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند نیز تسهیلات مسکن در نظر گرفته است.

وی در تصریح اقدامات انجام شده گفت: در قانون افزایش جمعیت نیز ضمن در نظر گرفتن قوانین مناسب،  در بخش حمایت از راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای ساخت مسکن، طرح ارائه تسهیلات لازم و واگذاری زمین در قالب ۹۹ ساله به واجدین شرایط در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش مسکن دو مولفه زمین و تسهیلات برای ساخت مهم است، گفت: مجلس در تبصره ۱۸ و تبصره‌های دیگر این دو مولفه را طبق قانون پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه اگر عزم دولت راسخ باشد برای تولید میلیونی واحد در راستای کاهش قیمت مسکن و خانه برای افراد واجد الشرایط در قانون بودجه و حمایت ریل‌گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است گفت: توصیه ما به دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که در حجم میلیونی ساخت مسکن را شروع کنند.

نیکزاد ابراز داشت: باید دولت تا جایی که فرصت دارد کار را پیش ببرد و و یکی از برنامه‌های دولت بعدی که دولت جوان و انقلابی خواهد بود این باشد که لوکوموتیو مسکن را فعال کند.

وی با بیان اینکه  فعال شدن این بخش سبب فعال شدن ۱۳۶ رشته کاری در کشور خواهد شد و در دوران تحریم نیز بهترین وسیله برای بی اثر کردن تحریم‌ها به شمار می‌آید، بیان کرد: فعال‌سازی بخش مسکن هیچ‌گونه ارزبری نداشته و اقتصادی مقاومتی است چراکه  مصالح، قوانین و دیگر مایحتاج مورد نیاز برای تولید مسکن در کشور وجود دارد بنابراین مسکن فعال شود بسیاری از بخش‌ها به ویژه صنعت نیز فعال می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دولت یازدهم و دوزادهم سه بار درباره مسئله مسکن  تذکر جدی دادند، افزود: مقام مظم رهبری در سال ۹۳ گفتند ممکن است کسانی با مسئله مسکن مهر و ... مشکلی داشته باشند، اما میلیون‌ها خانوار منتظر و چشم به راه هستند تا مسکن آن‌ها ساخته و تحویل داده شود بنابراین اگر همان زمان به این حرف رهبر معظم انقلاب عمل می‌شد ما بعد از حدود ۷ سال شاهد پروژه‌های نیمه تمامی که در شرف بهره‌برداری بودند، نبودیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار