خبرهای داغ:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد

تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش محرومیت زدایی/باید در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشیم

همدان-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰بیش از ۳۲هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در تبصره ۱۸ قرار داده است، گفت: در بخش محرومیت زدایی نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۰۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش محرومیت زدایی/باید در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی نیکزاد در دیدار با آیت الله شعبانی نماینده، ولی فقیه در همدان ضمن تبریک عید مبعث با بیان اینکه در یک مقطعی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر طبل ناکارآمدی نظام می‌کوبیدند، اظهار داشت: در این ایام رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی و ابراستراتژیست جهان فشار زیادی را تحمل می‌کردند تا اینکه در رأس قوه قضائیه فردی قرار گرفت که مردم اعلام می‌کنند حرکت قوه قضاییه به سمت عدالت حضرت علی (ع) است.

وی با بیان اینکه مردم در گامی دیگر حرکتی را رقم زده و مجلس انقلابی شکل گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب مدال انقلابی و قوی بودن را به این مجلس اعطا کردند که این موضوع مهم مسئولیت ما را چندین برابر کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظرم حضور دو گروه از جوانان گام دوم و افراد پر سابقه که کار‌های بزرگی را انجام داده‌اند در مجلس یازدهم سبب شده رهبری چنین مدالی را به ما اعطا کنند، گفت: این عنوان برای ما مسئولیت سنگینی است، اما ایشان واقعیت‌ها را دیده‌اند و انقلابی و قوی بودن را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی این مجلس شکل گرفت همه نظر‌ها این بود که ما بتوانیم کاری انجام دهیم که در جامعه بروز و ظهور انقلابی پیدا کنیم و در سفره مردم بتوانیم اثرگذار باشیم، عنوان کرد: شهادت می‌دهم در هیئت رئیسه تمام تلاش ما این است که چگونه می‌توانیم هرچه بهتر سربازی رهبر انقلاب و نوکری مردم را بکنیم.

نیکزاد با بیان اینکه دغدغه ما این است کاری اثرگذار در عرصه بهبود معیشت و زندگی مردم انجام دهیم، ابراز کرد: معتقدم تا زمانی که تربیت توحیدی نبوده و فرهنگ درست نشود، بعید است افرادی مانند «سلیمانی» داشته باشیم که اگر شهید «سلیمانی»‌ها را داشتیم مشکلات حل می‌شود؛ بنابراین تلاش ما این است که در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشیم.  

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری  مجلس یازدهم مقرر شد هر کمیسیون چند کار مهم را در دستور کار خود قرار دهد، بیان کرد: در این راستا کمیسیون امنیت ملی با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم از عزت ملت ایران دفاع کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به جای دور زدن این قانون باید با استفاده از این قانون جایگاه قوای موجود در جمهوری اسلامی را به دشمن نشان می‌داد و نهایت استفاده را از این قانون در برابر دشمن می‌برد، اظهار داشت: ما نمایندگان مجلس بر این قانون اصرار داریم  و رهبر معظم انقلاب نیز از این قانون به عنوان یک قانون خوب یاد کرده و فرمودند: دولت باید تبعیت کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگ موضوع جمعیت را پیش برد و کمیسیون عمران بحث قیر و اقدامات عمرانی و طرح جهش تولید مسکن، کمیسیون صنایع  دفاع از صنایع داخلی را در اولویت دستور کار خود قرار داد، افزود: در بخش اصل ۴۴ واقعیت این است که بدون تعصب به هر استانی که سفر کرده‌ام و مسئله واگذاری‌ها را بررسی کردیم، دیدیم بیت المال را به غارت برده‌اند.

نیکزاد با بیان اینکه ابر کیس ارزی کشور کارخانه هفت تپه را تملک کرده است گفت: طبق گفته معاونت اطلاعات سپاه پاسداران همان فردی که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گرفت و کاری نکرد؛ یقین بدانید این فرد به این کارخانه نیز رحم نخواهد کرد همانگونه که امروز تولیدات هفته تپه از ۷۰ هزار تن به کمتر از ۴ هزار تن کاهش یافته است.

وی درباره وضعیت کشت و صنعت مغان نیز مطرح کرد: امام (ره) در مقطعی فرمود: ه بودند اگر این مرکز به درستی اداره شود می‌تواند نیاز کل کشور را تأمین کند آن وقت چنین مرکزی را به ثمن بخس واگذار کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش بودجه نیز اگرچه دولت می‌گفت: وابستگی کشور به نفت را به ۲۳ درصد رسانده است، افزود: در واقعیت با برخی اقدامات دولت در بودجه ۱۴۰۰ این بخش به بیش از ۴۵ درصد می‌رسید.

وی با اشاره به اقدام مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و بازی دولت در این بخش عنوان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم ارزانی به وجود نیاورده است چراکه طبق آمار رسمی تورم کالا‌های اساسی بیشتر از کالا‌های غیر اساسی که با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند بوده است.

نیکزاد با بیان اینکه نظر مجلس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعیین نرخ ۱۷۵۰۰ تومان برای ارز، قرار دادن ریال در برابر دلار نبود، اظهار داشت: مجلس می‌خواست ما به تفاوت این دو نرخ را به صورت نقدی یا بن کارت در اختیار مردم بگذارد که محقق نشد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس از تولید به معنای واقعی کلمه حمایت شده و بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در تبصره ۱۸ قرار داده است، گفت: در بخش محرومیت زدایی نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که ارزشمند است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در بخش قرض الحسنه و خانواده‌هایی که فرزند سوم به دنیا می‌آورند ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است، گفت: جمع اعتبار این سه بخش ۷۵ هزار میلیاد تومان است که در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها این مقدار را در اختیار بانک قرار دهند و اهرم کنند، می‌توانند ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در محرومیت‌زدایی، تولید، اشتغال و ... بدهند، افزود: تلاش مجلس این است در تمام عرصه‌ها همواره سرباز رهبر معظم انقلاب و یاری دهنده انقلاب باشد همچنین به معنای واقعی کلمه دولت را یاری کند.

نیکزاد با تشریح اقدامات مجلس برای بهبود معیشت مردم مطرح کرد: واقعیت این است تا وقتی تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در جامعه حکم‌فرما نشود بعید است کار به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات