خبرهای داغ:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

تفکر انقلابی و مدیریت جهادی باید در دولت انقلابی محقق شود

همدان-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوندگی و خستگی در دولت معنا ندارد و وزیر نباید کمتر از ۱۷ ساعت کار کند، گفت: در دولت انقلابی باید تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در کشور محقق شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۲۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در کشور باید در دولت انقلابی محقق شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی نیکزاد در مسجد قمر بنی هاشم شهرک فرهنگیان ضمن گرامیداشت سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) با اشاره به سالروز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: در طول زمان اگر مسئولین به وظایف خود در این نهاد‌ها عمل می‌کردند ما در سرمایه اجتماعی بسیار بالاتر از این می‌بودیم که در حال حاضر هستیم.

وی با اشاره به روز مبعث و با بیان اینکه شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه روزگار بعثت حاکی از یک جامعه جاهلی بود، گفت: اعراب جاهلی آن زمان در تجارت و شعر و شاعری و سایر مباحث موفق بودند، اما از انسانیت، مروت، سخاوت و بخشندگی بهره‌ای نبرده بودند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعثت برای تربیت انسان‌ها و گسترش عدالت اتفاق بود، عنوان کرد: امام خمینی (ره) نیز در دورانی قیام کردند و انقلاب را در ناباوری تمام در سپهر سیاسی، اداری دنیا شکل دادند و اعلام کردند که حکومت سیاسی دینی تشکیل خواهند داد تا دین را به داخل جامعه بسط دهند.

وی ادامه داد: باید مسئولان در حکومت دینی برای آباد کردن دنیای مسلمانان شب و روز نداشته باشند تا اهداف اسلام را برای عبودیت و بندگی و خدمت به مردم را پیش ببرند.

نیکزاد افزود: در زمان بعثت پیامبر (ص) افراد ثروتمند و زراندوزان یهود، اصحاب قدرت و  نفاق در مقابل پیامبر (ص) ایستادند.

وی با بیان اینکه اصحاب نفاق با برخی از آیات که برای آن‌ها محدودیت می‌آورد به دلیل اینکه به ضرر آن‌ها بود مخالفت می‌کردند، عنوان کرد: امروز در انقلاب اسلامی جاهلیت باز تولید شده است و با جاهلیت مدرن روبه‌رو شده‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۹۹ درصد مردم امام (ره) را تایید کردند و به جمهوری اسلامی رأی دادند هرچند در آن زمان هم افرادی بودند که پدر معنوی خود را دیگران می‌دانستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حکومت بی‌بدیل به رهبری بی‌نظیر و ولایت فقیه و پشتیبانی مردم اتفاق افتاد، ابراز داشت: اگر این سه عنصر در زمان امام حسین (ع) بود عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

نیکزاد با بیان اینکه امروز این عناصر، چون اوایل انقلاب وجود دارد، گفت: بسیاری در برابر جریان انقلاب اسلامی که برای بسط عدالت و پیروی از اسلام اصیل آمده است، موضع گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه و بسط فضای تربیت توحیدی، عدالت و اخلاق، رشد و فناوری، بصیرت و آگاهی مردم، زدودن طاغوت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  بود، اظهار داشت: اگر به برکت مجاهدت علمی و دفاعی افرادی، چون شهید «تهرانی مقدم»‌ها که موشک را مهندسی معکوس کرد، نبود امروز مرکز موشک نقطه زن نداشتیم و در سپهر مقاومت و سیاسی جایگاهی پیدا نمی‌کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران کشور ضعیفی نیست و در عرصه بین المللی بدون ایران نمی‌شود در منطقه تصمیم گرفت، گفت: افرادی در عرصه علمی و دفاعی خوش درخشیدند، اما در حوزه اقتصادی و معیشتی چنین اتفاقی رخ نداد.

وی با اشاره به اینکه با تفکر نگاه به بیرون نمی‌توان کشور را  اداره کرد، تصریح کرد: کشور را نمی‌شود با این تفکر اداره کرد که وزیر آموزش و پروش بگوید مدرسه را باز می‌کنم، وزیر بهداشت بگوید، نمی‌شود یا وقتی وزیر صمت بگوید قیمت فولاد و سیمان پایین بیاید، وزیر اقتصاد بگوید نمی‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه ما در راستای عدالت اجتماعی ۵ هزار میلیارد تومان برای قیر مصوب کردیم، گفت: در این شرایط هفت پالایشگاه خصوصی با همکاری هم قیمت قیر را افزایش دادند و وقتی پیگیری کردیم گفتند تصمیم‌ساز خودشان  در بورس هستند.

وی با بیان اینکه ما باید طرحی نو براندازیم، ابراز داشت: دشمنان از جهت جنگ سخت با ما نا امید هستند؛ آنان با حمله به یمن و سوریه در نظر داشت ایران را به ترکستان، عربستان و کردستان تقسیم کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های حقوقی دولتی پول مردم را بالا کشیدند و حالا باید افرادی که مردم را به بورس دعوت کردند، پاسخگو باشند، گفت: چرا در معیشت مردم مشکل داریم؟ اگر در اقتصاد چیزی نیست، چطور اختلاس هست، در کشور ما تولید هست، اما توزیع نیست.

وی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها باید انقلابی رخ دهد و باید مدیرانی پاک دست و ساده زیست و با تخصص سر کار بیایند، گفت: گام دومی‌هایی هستند که با روحیه انقلابی و جهادی ایده دارند، یکی از گروه‌های تاثیرگذار در مجلس شورای اسلامی همین گام‌دومی‌ها هستند که دولت آنان را به خدمت نمی‌گیرد.

نیکزاد با بیان اینکه دوندگی و خستگی در دولت معنا ندارد و وزیر نباید کمتر از ۱۷ ساعت کار کند، به همین دلیل در دولتی که ما حضور داشتیم هر وزیری زودتر از ساعت ۱۲ شب خانه می‌رفت، خجالت می‌کشید، مطرح کرد: در دولت انقلابی باید تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در کشور محقق شود.

وی با بیان اینکه عدالت در کشور باید برقرار شود، گفت: نمی‌شود ۷۹ درصد کارگاه‌های صنعتی و ۸۹ درصد سرمایه‌گذاری در انحصار ۱۰ استان باشد که باعث می‌شود فاصله طبقاتی بین اشخاص و استان‌ها بیشتر شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت جهادی یعنی کار دست مردم باشد و مسئولان بدانند مردم همه کاره و صاحبان انقلاب و، ولی نعمتان ما هستند، گفت: روز کارگر آقای رئیس جمهور از ماشینش پیاده نشد، در حالی که پیامبر (ص) دست کارگر را بوسید.

وی با اظهار گلایه از سخنان رییس جمهور با اشاره به اینکه ما و همکارانمان در مجلس شما را شایسته حکومت نمی‌دانیم فقط نخواستیم ترامپ بگوید که فشار آن‌ها باعث سقوط دولت در کشور اسلامی شود، اظهار داشت: می‌شود با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی کشور را اداره کرد.

نیکزاد با تاکید بر اینکه کسانی که در حکومت دینی مسئولیت می‌گیرند باید بدانند احکام نورانی اسلام را اجرا کنند، گفت: با گرفتن مالیات می‌توان کشور را اداره کرد و پول فروش از نفت که امروز آن را خرج می‌کنیم باید صرف ایجاد زیرساخت‌ها شود.

وی با بیان اینکه قوه مجریه باید انقلابی و با ایمان باشد تا کار مردم حل شود، گفت: اگر امروز برخی  یک هزار میلیارد تسهیلات به فامیل‌های خود نمی‌دادند، مشکلات مردم از جمله ازدواج، مسکن، اشتغال مشکل مردم نیز حل می‌شد.

انتهای پیام/
 
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار