محسن رضایی:

نگذاریم فشار به زندگی مردم بیش از این ادامه پیدا کند/ یکی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب فراهم کردن زندگی خوب مادی و معنوی بوده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون که دشمن ما را در محاصره اقتصادی قرار داده است، دولتمردان دیگر دست از اختلاف بردارند و به حل مشکلات مردم بپردازند.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۱۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

محسن رضایی با حضور در استان یزد و در برنامه زنده صبحگاهی شبکه تابان یزد ضمن تشکر از مردم استان‌ یزد، فرمانداران، پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های شهدا اظهار داشت: اقدامات افتخارآمیزی به نام چهار هزار شهید استان یزد در قالب دومین کنگره ملی شهدای استان یزد صورت گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارهای بزرگی در رسیدگی به محرومین و انتشار فعالیت‌های فرهنگی قابل توجه صورت گرفته است.

وی گفت: دیدار با 4000 خانواده شهید استان، 400 سری کمک هزینه و تامین جهیزیه، 40 هزار بسته حمایتی، احداث و ساخت مسجد 4000 متر مربع، چاپ و تالیف کتب، حمایت از 4000 بیمار خاص انجام شده است، کارهای بسیار بزرگی انجام شده که جای تقدیر و تشکر از مردم و مسئولان استان یزد دارد.

رضایی ادامه داد: شعار قنات و قنوت و قناعت که مختص مردم یزد به کار رفته نشان می‌دهد که مردم یزد همواره اهل فناوری بودند، قنات مدرن‌ترین فناوری در زمان خود بود و آن زمان اهمیت آن بیشتر از برخی فناوری‌های کنونی بود و استان یزد منشا فناوری بوده، است و می‌تواند باشد.

وی خاطر نشان کرد: قنوت، به معنای تواضع است و مردم یزد همواره در برابر خدای خود متواضع هستند، قناعت هم یعنی اقتصاد و این سه ویژگی شخصیت مروم یزد را به خوبی نشان می‌دهد.

فرمانده عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: اقتصاد، معنویت و فناوری اگر در یک جامعه‌ای جمع شود زندگی به بهترین حالت شکل می‌گیرد چون ما دو نوع زندگی داریم، زندگی مادی و معنوی.

رضایی عنوان کرد: زندگی به جمع‌آوری اشیا نیست بلکه به حلب قلب‌ها است، هم دارایی و اقتصاد مهم است و هم جذب قلب‌ها که این دو به زندگی مادی و معنوی اشاره دارند.

وی افزود: برخی زندگی مادی پر باری دارند اما خالی از نشاط و شادابی هستند، برعکس این موضوع است ممکن است برخی از لحاظ روحی و معنوی سطح خوبی داشته باشند اما در زندگی فشار و سختی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این دو روی سکه زندگی هستند، زندگی معنوی همواره تا ابد همراه است است و زندگی مادی نمی‌ماند، من شرمنده هستم که مردم از نظر گرانی و مشکلات زندگی در سختی هستند.

رضایی گفت: دو تقاضا دارم، یکی این که ما دولتمردان بیشتر به فکر مردم باشیم و دیگر اینکه خود مردم باید دست به دست هم بدهند، مجلس، دولت و قوه قضاییه دست از اختلافات بردارند و به مشکلات مردم برسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قیمت‌ها هر روز در حال تغییر است و از طرفی دیگر سایر انسان‌ها که تمکن مالی دارند مثل شرایط سخت جنگ به مردم کمک کنند و نهضت مردم یاری را حفظ کنند و نگذاریم فشار به زندگی مردم بیش از این ادامه پیدا کند.

 

وی تصریح کرد. یکی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب فراهم کردن زندگی خوب مادی و معنوی بوده است، حالا که دشمنان ما را محاصره اقتصادی کردند در داخل دیگر نباید افراد نفودی یا رانت‌خوار وبالی باشند به گردن مردم و زندگی مردم را سخت کنند.

ارسال نظرات