معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید خبر داد:
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید از برگزاری ۱۷ برنامه محوری با ۲۲ هزار اجرا در سراسر کشور به مناسبت روز شهید خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۳۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه‌های روز شهید به مناسبت ۲۲ اسفند که سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است برگزار می‌شود.


وی با اشاره به برنامه‌های متنوع امسال به مناسبت روز شهید افزود: امسال به جای یک روز، دهه شهید را داریم و برنامه‌هایی هم برای آن تدوین شده است. ۱۷ برنامه محوری با ۲۲ هزار اجرا در سراسر کشور داریم. نکته قابل توجه مشارکت مردمی تشکل‌ها و موسسات مردم‌نهاد است. از آنجایی که همه دستگاه‌ها نگاه خاصی به فرهنگ جهاد و شهادت دارند، امسال همکاری دستگاه‌ها، ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها قابل توجه است.


سردار سلیمانی افزود: هفته گذشته یادواره ۴۰ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی در ۴۰ هزار مدرسه، با نام «۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید» به مناسبت روز شهدا توسط آموزش پرورش، سازمان دانش آموزی و همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به مرکزیت استان مازندران اجرا شد.


وی تصریح کرد: آیین اهدای تندیس فداکاری به دانشجویان را با مشارکت وزارت علوم و جهاد دانشگاهی برگزار کردیم. یکی از خواسته‌هایی که شهدا در وصیت‌شان همواره به آن تاکید دارند، همدلی و هم‌افزایی است و امروزه اگر در مقابل توطئه‌ها ایستادگی می‌کنیم برگرفته از مشی و یاد و نگاه شهداست.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: سرپرستی هر یتیم توسط یک فرزند شهید آیین دیگری است که در گلزار شهدای صالح آباد شهر ایلام آغاز خواهد شد و تشکل‌های شاهد و فرزندان شهدا در آن مشارکت دارند.


وی از افتتاح بیش از ۵۳ طرح بنیاد شهید گفت و افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، توانبخشی ساماندهی برخی گلزار‌های شهدا، درمانی و پرورشی، تولید و کشاورزی بود که به صورت وبینار افتتاح شد.


سلیمانی در ادامه بیان کرد: اتفاق خوبی افتاد و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را در کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز در تجلیل از ۱۷ هزار زن جانباز و شهید و آزاده داشتیم که کتب و مقالات بسیاری نیز به این کنگره داده شد.


وی در پایان اظهار داشت: محوریت این برنامه‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. دو محوری که در راستای تحکیم راه شهدا بوده و اگر انقلاب اسلامی ما تا به امروز ایستادگی کرده به خاطر پویایی فرهنگ ایثار و شهادت است.

ارسال نظرات