مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: به‌مناسبت گرامی‌داشت روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،۷۹ برنامه در سراسر استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۷۰۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

برگـــــزاری ۷۹ برنامــــــه به‌مناســـــبت گرامیداشــــــت روز شهدا در اردبیـــــل

یاسر شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل با گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد  شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل(ره)، اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره)، ۷۹ برنامه در سراسر استان با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات برگزار شد.

وی افزود: عطرافشانی مزار شهدا، غرس نهال به نام و یاد شهدا، برگزاری همایش پیاده‌روی،خاطره‌گویی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت توسط جانبازان و آزادگان قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدا، حضور خانواده شهدا در برنامه‌های مختلف صداوسیما، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و تکریم فرزندان شهدا در ادارات و دستگاه‌ها از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: در راستای گرامیداشت روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درمانگاه ایثار اردبیل نیز به مدت دو روز خدمات رایگان به عموم مراجعه کنندگان به درمانگاه ارائه کرد‌.

شاهی افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای بمباران ۲۱ اسفندماه سال ۶۶ در اردبیل، یادواره شهدای معظم بمباران نیز با حضور مسؤولان و خانواده‌های معظم شهدا در اردبیل با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

وی با اشاره به چالش ها و مشکلات اساسی خانواده‌های معظم شهدای استان، گفت: اشتغال، مسکن و درمان جزو چالش‌های جدی خانواده‌های معظم شهدا است که با حمایت سایر دستگاه‌ها و ادارات استان در صدد رفع این مشکلات هستیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: در حوزه درمان سعی شده تا خدمات ارائه شده به روز شود و در شرایط کرونایی نیز تامین کپسول و دستگاه اکسیژن‌ساز خانواده معظم شهدا انجام شده است.

شاهی افزود: طبق تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری اردبیل، ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن و ایجاد اشتغال هزار و ۵۰۰ نفری برای خانواده شهدا در دستور کار قرار گرفته که تحقق آن نیازمند توجه بیشتر مسؤولان است.

وی تصریح کرد: مقوله ساخت مسکن در مرحله تعیین پیمانکار است و در بحث اشتغال برای خانواده شهدا نیز ۲۰ درصد تفاهم نامه در استان اردبیل اجرایی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه،گفت: عمل به آرمان شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خواسته‌های اصلی خانواده معظم شهدا است که امروز در جامعه این فرهنگ فاخر باید نشر و گسترش یابد.

شاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام استان اردبیل، بیان کرد: استان اردبیل با افتخار، ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

ارسال نظرات