رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با مثبت شدن تست کرونای انگلیسی در سه نفر از هم استانی‌ها، مجموع بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی جمعا به ۵ مورد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۲۷۷۰۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

شناسایی ۵ مبتلای کرونای انگلیسی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب زاده اظهار کرد: براساس آخرین نتایج آزمایشگاهی تشخیص کرونا که لحظاتی قبل اعلام شد، متاسفانه با مثبت شدن تست کرونای انگلیسی در سه نفر از هم استانی‌ها، مجموع بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی جمعا به ۵ مورد افزایش یافت.

وی افزود: هم اکنون ۴ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری بوده و یکی از مبتلایان، پیگیری و بستری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: سعی می‌کنیم تمامی عزیزانی که از کشور عراق یا استان خوزستان وارد استان می‌شوند غربال‌گری کرده و اگر علامت‌دار بودند و تست آنها مثبت بود بستری شوند و حتی اگر بی‌علامت باشند ممکن است ۵ روز در نقاهتگاه نگهداری و مراقبت شده تا دوره کمون بیماری آنها سپری شود.

حبیب زاده تاکید کرد: از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان یا کشور عراق دارند یا افرادی در این دو منطقه کار می‌کنند و به استان خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان اطلاع دهند تا غربال‌گری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعا درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده شود.

گفتنی است؛ بر اساس اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، جواب تست کرونای انگلیسی دو نفر از هم استانی‌ها نیز در روز گذشته که از کشور عراق وارد استان شده بودند، مثبت اعلام شده بود.

ارسال نظرات