خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) عنوان کرد:
حجت الاسلام معبودی گفت: صبار و شکور بودن، از صفاتی است که مقام معظم رهبری در خصوص ملت ایران بیان کردند و لازمه تحقق رسالت پاسداری است.
کد خبر: ۹۳۲۷۹۴۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع کارکنان نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا علیه السلام شهرستان البرز بیان کرد: یکی دیگر از نکات جدید مطرح شده در سخنان رهبر انقلاب که پیش از این از سوی ایشان مطرح نشده بود اشاره به خصوصیت «صبّار و شکور» بودن ملّت ایران است.

وی گفت: هرچند ایشان همواره ویژگی ها و اعمال صالح مردم ایران را مورد توجه و تأکید و تشریح قرار داده اند اما تاکنون در تبیین خصوصیات ملّت ایران از تعابیر «صبّار و شکور» استفاده نکرده بودند. «صبّارند یعنی یکپارچه اهل استقامت و صبرند، به اندک چیزی از میدان خارج نمی شوند، ایستادگی می کنند. شکورند، یعنی اوّلاً نعمت را می شناسند، ابعاد پنهان و آشکار نعمت را می بینند؛ ثانیاً قدرشناس نعمت هستند، یعنی ارزش این نعمت را، وزن این نعمت را، قیمت این نعمت را می دانند؛ ثالثاً بر اساس آن احساس مسئولیّت می کنند، بر اساس این نعمتی که خدا داده، احساس مسئولیت می کنند؛ ملّتی، جمعیّتی، قومی که بی‌صبر نیستند، مسئولیّت‌ناشناس نیستند.».

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: و سپس ملّت ایران را دارای این صفات برشمردند: «جامعه‌ ایرانی به نظر ما یک جامعه‌ صبّار و شکور است؛ ملّت ما ملّت پُراستقامتی است و ملّت شکرگزاری است. در طول این سال های متمادی، ملّت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی در طول این سالها بوده است.»

وی افزود: در همین زمینه رهبر معظم انقلاب با اشاره به شأن نزول آیات سوره ابراهیم به موضوع «ایستادگی و مقاومت در مقابل جریان کفر» پرداختند و بر ضرورت شکرگزاری نسبت به این حوادث تأکید کردند: «این آیات، آیات سوره‌ ابراهیم است، مکّی است؛ یعنی در آن وقتی که مسلمانها در اوج مبارزات و ایستادگی و مقاومت در مقابل جریان کفر قرار داشته‌اند، در آن وقت این آیات نازل شده است، به آنها مژده می دهد، به مردم می گوید که بدانید که خدای متعال ایّام‌اللّهی دارد، آن ایّام‌الله را به شما نصیب خواهد کرد؛ باید شما شکرگزار ایّام‌الله باشید. اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید از آنچه که خدای متعال به شما داده است، به شما پیروزی‌های بیشتری را در آینده خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها