خبرهای داغ:

نیروهای یمنی به ۳ کیلومتری مأرب رسیدند

منابع یمنی گفتند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ۳ کیلومتری منطقه «العمران» در داخل شهر مأرب رسیده‌اند.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۸۶
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه المیادین امروز (یکشنبه) تصاویری از عملیات آزادسازی شهر مأرب از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منتشر کرد و به نقل از منابع یمنی گفت که نیروها به سه کیلومتری منطقه «العمران» در شهر مأرب رسیده‌اند.

در همین راستا، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر سد مأرب تسلط آتش‌باری پیدا کرده‌اند، به طوریکه اغلب بخش‌های شمالی سد و تمامی بخش غربی به کنترل نیروهای دولت صنعاء در آمده است. طی درگیری‌هایی که به گفته منابع میدانی، تروریست‌های القاعده و شبه‌نظامیان سلفی نیز در کنار نیروهای ائتلاف سعودی حضور دارند.

منابع یمنی به شبکه المیادین گفتند که در سه هفته گذشته بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای ارتش و انصارالله یمن در آمده و ۱۸۰۰ تن از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و ۳۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۲۰۰ شبه نظامی نیز به اسارت درآمده‌اند.

همزمان تعدادی از فرماندهان حزب اخوانی الاصلاح نیز با دولت نجات ملی یمن تماس گرفته‌ و از آمادگی خود برای تسلیم شدنشان خبر داده‌اند.

یک منبع نظامی دیگر نیز گفت که عملیات آزادسازی مأرب تا نیل به هدف نهایی و آزادی این شهر ادامه خواهد داشت. او از تمامی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی خواست تا فرصت عفو عمومی را مغتنم شمرده و پیش از پایان زمان آن، به «آغوش وطن» باز گردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار