با حضور آیت‌الله اعرافی و فرماندار میبد و مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه میبد و سایر مسؤولین شهرستان، مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام عشرت‌آباد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۱۳۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، جلال شمس‌الدینی مسئول هیئت امنای این مسجد گفت: مسجد جامع حضرت ابوالفضل عشرت‌آباد در زیربنای ۹۳۰ مترمربع در دو و نیم طبقه شامل نمازخانه، خانه عالم، بخش‌های تجاری شامل نانوایی و گرمابه عمومی احداث‌شده است.
شمس‌الدینی افزود: برای احداث این مسجد بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان از محل خیری هزینه شده است.
آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد بعد از نماز مغرب و عشاء در جمع اهالی این منطقه با قدردانی از همه‌کسانی که در امور خیر و کار‌های نیک سهیم هستند گفت: کشور ما و جهان که از سال گذشته تاکنون با بلای بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ خیرین و مردم ما همبستگی و خیراندیشی خوبی را به نمایش گذاشتند.
آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه مردم ما در بنای مراکز دینی و مذهبی و مساجد که بیوت الله است و این مساجد در آسمان و در عالم غیب مثل یک قبه نور می‌درخشد پیشگام هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: این حرکت‌های دینی نشات گرفته از ایمان و نیات پاک و اخلاص و خود گذشتگی و نگاه ایمانی است.
وی گفت: در عشرت‌آباد هم این مسجد سابقه داشت و خانواده شمس‌الدینی خانواده شهید و ایثارگر به نحوی کمک کردند و از همه طراحان و معماران و کارگران و مردم علیرغم اینکه بنای این مسجد هم طول کشید تشکر می‌کنم و امیدوارم نقطه نورافشان و تربیت‌کننده و جای عبادت بندگان خالص خدا باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به اهمیت مسجد به‌عنوان نمادی برای همه فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: مسجد هم بعثت رسول خدا با خانه خدا که بیت‌الله الحرام است گره‌خورده و بیت‌الله ریشه در تاریخ بشریت از حضرت آدم تا ابراهیم و اسماعیل که احیاگران خانه خدا بودند دارد.
وی گفت: پیامبر خدا از همان آغاز بعثت دل درگرو خانه خدا داشت و به‌محض اینکه وارد مدینه شد؛ پایه‌های حکومت اسلام را ریخت و خانه‌ای برای عبادت خدا و همبستگی مردم پایه‌ریزی کرد.
آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در سنت رسول خدا مسجد نقش محوری دارد و کمتر کاری به عظمت برپا کردن مساجد و پایگاه‌های عبادت‌خانه‌های خدا می‌رسد افزود: مسجد با کلیسا فرقش این است که مسجد پرچم و نماد و محور‌های فعالیت دین و تجلی‌گاه و آیینه‌ای است که همه دین در آن تجلی می‌کند.
امام‌جمعه میبد با اشاره به کاربرد مسجد به لحاظ شکلی و کارکردی اظهار داشت: عمران و ساخت مسجد جسم و روح آن اخلاق، اعتقاد، معنویت، همبستگی، دل دادگی به جامعه و خدمت به مردم است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه هرگز مسجد به عبادت فردی و اتصال قلبی به خدا خلاصه نمی‌شود گفت: اولین کارکرد مسجد فضای مناسب برای نماز و دعا و نیایش باشد.
وی افزود: نقش دیگر مسجد این است که از همدلی گامی به جلو برداریم و گرفتاری‌های مردم در شعاع مسجد با نور عبادت خدا باید رفع شود.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: مسجد صف سیاسی و اقتدار یک ملت است که برای مقابله با دشمن همان قدرت می‌سازد که نمونه‌اش را در دفاع مقدس دیدیم.
امام‌جمعه میبد خاطرنشان کرد: مسجد جایی است که نقد می‌کند، با مسئول رابطه و مطالبه مردم را نشان می‌دهد بنابراین باید مساجد پاک و برای جذب نسل نوجوان و جوان برنامه داشته باشد.
وی گفت: هر مسجد باید در شعاع خود با آسیب‌های اجتماعی به شکل درست فرهنگی مبارزه و راه را به جوان نشان دهد.
ارسال نظرات