بیش از ۱۹۹ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، ۱۹۹ هزار و ۹۴۹ بسته معیشتی بین افراد نیازمند و متضرر از کرونا در استان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۲۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  احسان جهانبخش  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: محرومیت‌زدایی یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی بوده که تاکنون در این راستا اقدامات موثری را انجام شده است.
وی افزود: بسیج سازندگی در حوزه فنی و محرومیت‌زدایی روستاها و ۳۸ محله حاشیه شهر استان با انجام  اقداماتی همچون ساخت منزل محرومان، خانه عالم، راه روستایی،کانال‌های آب بر کشاورزی و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی  ورود پیدا کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، آموزش و اشتغال را از دیگر بخش‌های فعالیتی این مجموعه برشمرد و افزود: ایجاد صندوق‌‌های قرض‌الحسنه مردمی از جنبه‌های این بخش است، به‌گونه‌ای که تاکنون در استان ۶۱۰ صندوق با ۳۰ هزار عضو و آورده مردمی ۱۰ میلیارد تومان تشکیل شده که منجر به ایجاد ۳۴۰ شغل مستقیم با تسهیل‌گری بسیج سازندگی شده است.


جهانبخش با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در لرستان، گفت: ۲۵۰۰ گروه‌ جهادی با بیش از ۳۰ هزار نفر عضو اقدامات مختلف عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و تخصصی چندمنظوره را به شهروندان ارائه شده است.

 

وی به شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام گرفته توسط بسیج سازندگی در جهت کنترل این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: مواسات و همدلی مردم و راه‌اندازی رزمایش کمک مومنانه شاید از جنبه‌های مثبت این بیماری بود که ملت ایران آن را به نحو مطلوبی اجرا کردند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: از همان ابتدا، ۷۰ کارگاه بسیج سازندگی اقدام به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک کرد، همچنین کمک‌های مردمی جمع‌آوری و عملیات توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی بین نیازمندان و محرومان آغاز شد.


جهانبخش به تشکیل ۷۵۰ تیم حمایتی برای کمک به بیماران و خانواده‌های افراد مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۷۹ هزار بسته معیشتی بین بیماران کرونایی توزیع شد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: طی این مدت ۳۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث شده، ضمن اینکه عملیات اجرایی ۳۲۷ واحد برای مددجویان کمیته‌امداد تا پایان فروردین ماه به اتمام خواهد رسید.

 

وی به ارسال اقلام بهداشتی و معیشتی به تعداد ۵ کامیون به منطقه سی‌سخت توسط بسیج سازندگی اشاره و تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز نیز گروه‌های جهادی به منطقه اعزام خواهد شد.

 

جهانبخش اظهار داشت: خیلی از مشاغل آسیب دیدند و تعداد آنها هم زیاد است و نیازمند به حمایت بودند.

 

وی گفت:  در مجموعه سپاه لرستان سامانه‌ای را برای شناسایی افراد آسیب دیده راه اندازی کردیم که بیش از ۶۰ هزار نفر در این راستا شناسایی شد، بخشی افرادی بودند که شغل داشتند و از کرونا آسیب دیده اند، بخشی هم نیازمندان همیشگی هستند که به دلیل بی سرپرستی یا بیماری و دیگر عوامل دچارمشکل هستند و نیاز به حمایت دارند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه بسته‌های حمایتی را با کمک خیرین و نهادها مختلف برای حمایت از افراد متضرر از کرونا تهیه کردیم، افزود: تاکنون ۱۹۹ هزار و ۹۴۹ بسته در قالب این سامانه بین افراد نیازمند توزیع شده است.

 

سرهنگ جهانبخش بیان کرد: الان هم مرتب سامانه به روز می‌شود و بسته‌های حمایتی و معیشتی توزیع می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار پرس غذای گرم نیز توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۶۸۵ بسته جهیزیه نیز بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: در نقاط مختلف استان نیز در بین دانش آموزان بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۴۱ کیف و لوازم التحریر توزیع کرده ایم که رقم زیادی است و تقریباً اکثر نیازمندان در این قالب پوشش داده شده اند.

 

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه در حوزه تولید و توزیع ماسک نیز تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک را توزیع کرده ایم، تصریح کرد: رقم ریالی کمک‌های صورت گرفته در عرصه کرونا توسط بسیج سازندگی، ۹۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 

وی همچنین از آزادی ۱۱۳ زندانی جرایم غیر عمد توسط مجموعه بسیج سازندگی خبر داد و گفت: تعداد ۸۷۲ نفر از کادر درمان استان نیز با حضور در بیمارستان‌ها تجلیل شدند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: گروهی از طلاب استان نیز از ابتدای کرونا در غسالخانه‌ها مستقر هستند و در حال انجام وظیفه غسل و کفن و دفن اموات هستند که این جهاد آنها جای تقدیر دارد.

 

سرهنگ جهانبخش تصریح کرد: طی امسال نیز ۳۴۰ شغل با بهره گیری از تسهیلات صندوق‌های قرض الحسنه ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات