جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: شهدا تکلیف خودشان را به شایستگی انجام دادند و امروز ما باید مراقب باشیم که دشمن ما را از مسیر شهدا منحرف نکند.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۴۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ به مناسبت سوم شعبان، میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، همایش افتخار آفرینان لشکر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) پاسداشت شهید حاج کاظم نجفی رستگار و یادبود رزمنده مجاهد حاج محمد حاج ابوالقاسمی و سایر فرماندهان شهید این لشکر افتخار آفرین با حضور سردار حاج علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، خانواده شهید رستگار و دیگر خانواده های معظم شهدا، جمعی از فرماندهان، بسیجیان ایثارگران، مدیران ادارات و... در محل حسینیه حضرت فاطمه(س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا( ع) استان تهران برگزار شد.

سردار حاج علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در این مراسم  طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدای بزرگوار، این بزرگ مردان، قرآن و روایت ها را با پاسداری از دین خدا و اسلام و انقلاب  تفسیر کردند. وی افزود: همه شهدای با نام و بی نام اسطوره و چراغ راه  ما هستند.

وی با ذکر خاطراتی از رشادت ها و ایثار و جهاد رزمندگان در دوران دفاع مقدس، یادآور شد که با اکثر فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس حشر و نشر داشته ام و اگر امروز سی و شش سال از شهادت آن مردان الهی و یاران صادق می گذرد، بیشتر پی می بریم که آنها خودشان را وقف قرآن و اسلام کردند و مطیع امر ولی فقیه بودند، نه یک کلام بیشتر، نه یک کلام کمتر و برای رضایت خدا از هم سبقت می گرفتند.

سردار فضلی با اشاره به اینکه رزمندگان در زمان جنگ و عملیات ها، سختی ها و شدائد بسیاری را متحمل می شدند، اظهار داشت: شهید همت در عملیات والفجر یک می گفت: این همه فشار و اجرای آتش از سوی ارتش عراق در طول جنگ بی سابقه بوده است و دشمن با 1100 قبضه به طور دائم بر روی نیروهای ما آتش می ریخت و آنها در چنین شرایطی در پیشانی نبرد با دشمن مقاومت می کردند و این مقاومت و ایستادگی با پیروی از مکتب سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) میسر شد.

وی در پایان گفت: شهدا تکلیف خودشان را به شایستگی انجام دادند و امروز ما باید مراقب باشیم که دشمن ما را از مسیر شهدا منحرف نکند.

 در این مراسم همچنین از مجموعه کتاب چهار جلدی "یادمان مکتوب سردار دلها" ، کتاب "سردار مرثیه" و کتاب "دانش تجربی کارکنان" رونمایی شد. همچنین از خانواده های معظم شهدا و نویسندگان برتر قدردانی به عمل آمد.

 

ارسال نظرات