فرمانده انتظامی استان مرکزی:

بازداشت دستگیرشدگان چهارشنبه‌سوری تا پایان نوروز

سردار مفخمی شهرستانی گفت: هر کس که بخواهد نظم و امنیت اجتماعی را برهم زند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد و دستگیرشدگان در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۷۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در طی ۱۱ ماه گذشته در خصوص وقوع سرقت ها استان مرکزی به نسبت کل کشور رتبه ۱۶ را دارد که ۲۲ درصد افزایش وقوع سرقت داریم و ۳۱ درصد کشف و دستگیری نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

شهرستانی اظهار کرد: در خصوص وقوع سرقت به عنف کاهش ۳۴ درصدی و در خصوص دستگیری افزایش ۹ درصدی را داشتیم و همچنین در وقوع سرقت های مسلحانه در حوزه دستگیری افزایش ۴۱ درصدی و در حوزه وقوع کاهش ۴۶ درصدی را داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه یکی از دغدغه های مردم روستاها سرقت احشام است در این خصوص افزایش ۲۳ درصدی و دستگیری با افزایش ۲ درصدی و کشف افزایش ۷ درصدی را نیز شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در طی ۱۱ ماه گذشته کشف مواد مخدر افزایش ۱۷درصدی داشتیم و تلاش کردیم استان برای قاچاقچیان به هیچ عنوان امن نباشد که بیشترین فراوانی مواد مخدر تریاک بوده است.

شهرستانی اظهار کرد: در خصوص آدم ربائی  کاهش ۲۵ درصدی، در خصوص ایجاد شرارت کاهش ۶۰ درصدی و جرائم مربوط به جعل افزایش کشف ۵۱ درصدی و افزایش ۶۶ درصدی کشف کلاهبرداری نیز از دیگر دستاوردهای ۱۱ ماهه گذشته بوده است.

وی افزود: بیش از ۱ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده که افزایش ۸۸ درصدی از نظر ریالی دارد و پرونده های تشکیل شده در این راستا با افزایش ۴۶ درصدی بوده که توقیف خودروهای حمل کننده قاچاق کالا با افزایش ۲۱ درصدی و دستگیری متهمان با افزایش ۶۶ درصدی نیز همراه بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۵۳ میلیارد ریال با دو پرونده در حوزه پولشویی ، ۱۱ پرونده رباخواری به ارزش ۴۶ میلیارد ریال، ۶ پرونده اختلاس ، ۱۵ پرونده زمین خواری و همچنین ۳۶ پرونده احتکار کالا نیز تشکیل شده است.

شهرستانی اظهار کرد: در خصوص جرائم سایبری شاهد کاهش ۱۱ درصدی و کاهش کشف ۸ درصدی بودیم که متاسفانه ۴۰ درصد از جرائم سایبری مربوط به کلاه برداری، ۲۷ درصد برداشت های غیر مجاز و ۱۷ درصد هتک حیثیت بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه تصادفات درون شهری تعداد متوفیان ۸۲ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته و تصادفات برون شهری متوفیان ۳۹۸ نفر که با کاهش ۱۲ درصدی به همراه بوده که در مجموع تعداد متوفیان در حوزه تصادفات درون و برون شهری کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا بیش ۴۵ هزار مورد اعمال قانون انجام شده که بیشتر آنها اعمال قانونی ۲۰۰ هزار تومانی بوده و در زمان ممنوعیت سفر به استان بیش از ۱۵ هزار خودرو بازگرداننده شده اند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی جامع صورت گرفته و پیشگیرانه پلیس استان در خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز، کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰  درصد افزایش یافته است.

شهرستانی بیان کرد: در آستانه فرارسیدن آخرین سه شنبه سال هستیم که با توجه به اطلاع رسانی های انجام شد از ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری هر گونه تجمع ممنوع است و از سویی در انجام ماموریت های پلیس با برهم زنندگان نظم و آرامش عمومی نیز برخوردی قاطع صورت می پذیرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: سپری کردن چهارشنبه آخر سال برای شهروندان در محیطی امن و به دور از هر گونه خلل در آرامش  تاکید می شود و هر کس که بخواهد نظم و امنیت اجتماعی را برهم زند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد و دستگیرشدگان در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه پلیس در آخرین چهار شنبه سال ایجابی و مردم محور است و انتظار داریم مردم نیز به حقوق شهروندی خود پایبند باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات