خبرهای داغ:
رحمانی گفت: تا امروز از تعداد واکسن های دریافتی استان، ۱۶۹۸ دز واکسن تزریق شده که حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد واکسن تزریق شده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۳۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر جلال رحمانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری که با حضور رییس و معاونین دانشگاه و اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به فعالیت رسانه در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: فعالیت رسانه موجب می شود افراد سواستفاده گر در فضای مجازی نتوانند از این فضا بهره مند شوند.

وی گفت: مجموع واکسن استان قزوین تا به امروز مجموعا ۳ هزار و ۶۹۲ دز بوده و با توجه به آمار و شاخص هایی که وزارت بهداشت از قبل اعلام کرد، این واکسن ها طبق سند ملی واکسیناسیون و توسط وزارت ابلاغ شده است که به تفکیک در مرحله اول ۱۰۵ دز، مرحله دوم ۱۳۱۰ دز و مرحله سوم ۱۹۷۷ دز بوده است.

این مسوول گفت: در حوزه درمان ۱۲۸۰ دز، اورژانس بیمارستانی ۱۵۰ دز، آزمایشگاهی ۶۵ دز، جانبازان شیمیایی و بیش از ۷۰ درصد، ۷۰ دز، افراد ساکن در خانه سالمندان ۳۵۰ دز، بیماران خاص با تایید حوزه معاونت درمان هزار و ۱۲۲ دز، آرامستان ها و غسالها و افرادی که تدفین افراد کرونایی را انجام می دهند ۵۵ دز و حوزه بهداشت ۶۰۰ دز تعلق گرفته و تا امروز ۱۶۹۸ دز واکسن تزریق کردیم که حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد واکسن تزریق شده است.

رحمانی اظهار کرد: تزریق واکسن به تفکیک در شهرهای استان شامل قزوین هزار و ۳۴۴ دز، تاکستان ۱۷۴ دز، البرز ۶۵ دز، بویین زهرا ۵۵ دز، آبیک ۴۵ دز و آوج ۱۵ دز می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی جهش یافته سگزآباد اضافه کرد: چهارشنبه هفته گذشته نتیجه آزمایش ها نشان داد دو نفر از شهروندان سگزآباد مشکوک به کرونا جهش یافته بودند و پس از رهگیری روز اول ۷۰ و روز دوم ۲۷۰ نفر از شهروندان که نزدیک به این دو نفر بودند و با آنها به گونه ای ارتباط و تماس داشتند نمونه گیری شدند که طی این امر ۲۲ مورد مبتلا مثبت جهش یافته و یک خانواده ۴ نفره در بویین زهرا در همین رابطه شناسایی شدند که حال عمومی این خانواده در بویین زهرا خوب است و در این شهر دغدغه نداریم.

وی افزود: دغدغه ما در شهر سگزآباد است که تعداد مبتلایان زیاد است. دوتن از این افراد ترک منزل کرده بودند که برای آنها دستور قضایی صادر شد که اگر در منزل نمانند به نقاهتگاه ها منتقل می شوند و این قانون مشمول تمام مبتلایانی است که نقض قانون نمایند. وضعیت این شهر در حال کنترل است و بسیجیان طرح شهید سلیمانی در حال کنترل و رسیدگی امور هستند.

رحمانی گفت: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اگر اصول را رعایت نکنند، دفعه اول اخطار و دفعه دوم تا پایان فروردین ماه پلمب می شوند. همچنین با ورود معتمدین شهر مراسمات کنسل شد و مقرر شد تمام مراسمات آئینی، نماز جماعت و غیره تا دو هفته تعطیل می باشد. اما در مجموع وضعیت مبتلایان طوری است که نیاز به بستری در بیمارستان نداشته و حال عمومی آنها خوب است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها