خبرهای داغ:
فرخزاد گفت: پروژه آبرسانی سد طالقان که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان خارج از طرح به آن تعلق گرفت، تا پایان خرداد به بهره برداری خواهید رسید و ۲۸ شهر و ۱۹۴ روستا از نتیجه این پروژه بهره مند خواهند شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۸۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در نشست خبری استاندار قزوین با اصحاب رسانه بیان کرد: در ایام دهه مبارکه فجر و هفته دولت ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید که به تفکیک ۷۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر و ۱۸۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت بوده است.

وی گفت: پروژه آزاد راه غدیر که ۷ هزار میلیارد تومان، آبگیری مرحله اول سد نهب، پروژه آبرسانی سد طالقان که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان خارج از طرح داده شد، تا پایان خرداد به بهره برداری خواهید رسید و ۲۸ شهر و ۱۹۴ روستا از نتیجه این پروژه بهره مند خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: پروژه جاده ۶ بانده بویین زهرا به ساوه که چهار باند آن تکمیل شد، پروژه رحیم اباد بویین زهرا، در بخش روستایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده اختصاص داده شد که موجب اشتغال در روستاها و مهاجرت معکوس می شود.

وی افزود: در حوزه مقاوم سازی نزدیک به ۵۲ درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شده است، ۸۹ درصد روستاهای ما تحت پوشش گاز است و ۵۹ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است. امروز ۹۰ درصد روستاها آب شرب دارند و ۹۹ میلیارد تومان در سال جاری برای برق روستاها هزینه شده است.

فرخزاد اضافه کرد: در سال ۹۹ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی اختصاص داده شده است که ۸۰ درصد آن محقق شده و ۱۸۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ مصوب شده است. تفاهم نامه های مختلفی با شهرداری های محمدیه و اقبالیه و استانداری در حوزه زیرساختی و عمران و آبادانی وجود داشته است.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: امسال برای پنجمین سال متوالی کاهش تصادفات را داشتیم که رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کردیم. در حوزه بحران ها و حوادث غیر مترقبه، افت سیل، رانش، مگس زیتون موفق بودیم همچنین در بحث سرمازدگی ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و در بحث خسارت سیل ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده تا زیر ساخت ها ترمیم شود.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها