خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد
همدان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر بیمه شده در سال ۹۹ داریم و حدود ۷۴ درصد اشتغال و بیمه جدید ثبت شده است.
کد خبر: ۹۳۲۹۰۶۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر بیمه شده جدید در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیداحمد توصیفیان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان و شورای برنامه‌ریزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به ارائه گزارش عملکرد اشتغال ایجادی و سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ پرداخت و اظهار داشت: نتایج نرخ بیکاری در شهرستان‌های تابعه استان همدان در سال ۹۸ که اولین گزارش نرخ بیکاری بعد از سال ۹۵ است میانگین نرخ بیکاری در استان ۳. ۷ درصد و نرخ بیکاری ۹ ماهه ۹. ۷ درصد است.

وی افزود: پیش‌بینی شده بود مجموع برآورد اشتغال استان در سال ۹۹، ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر باشد که با تلاش تیم اقتصادی تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد ۲۵ هزار و ۱۷۳ نفر بود که ۱۲۹ درصد هدفگذاری سال ۹۹ در کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اشتغال اثرگذار بالای ۱۱۰ درصد تحقق یافت، گفت: در رزن ۲۰۰.۹ درصد، درگزین ۱۸۳ درصد، کبوراهنگ ۱۷۰ درصد، فامنین ۱۶۱ درصد، تویسرکان ۱۳۱ درصد، نهاوند ۱۲۷ درصد، ملایر ۱۲۶ درصد، بهار ۱۱۸ درصد، اسدآباد ۱۱۷ درصد و همدان ۱۱۰ درصد اشتغال اثرگذار انجام شده است.

وی در خصوص تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و صندوق روستایی گفت: در مجموعه صندوق بیمه تأمین اجتماعی ۸ هزار و ۱۶۷ نفر بیمه شده جدید با مشخصات، کارگاه و نوع فالیت ثبت شده است.

توصیفیان ادامه داد: در مجموعه صندوق بیمه روستایی ۶ هزار و ۲۸۷ نفر ثبت شده که افراد دارای شغل جدید و بیمه شده هستند، در مجموع ۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر بیمه شده در سال ۹۹ داریم و حدود ۷۴ درصد اشتغال و بیمه جدید ثبت شده است.

وی گفت: در برآورد نرخ بیکاری در شهرستان‌ها جمعیت فعال ۶۱۹ هزار و ۴۱۲ نفر، جمعیت شاغل ۵۷۴ هزار و ۲۶۳ نفر، کل جمعیت بیکار ۴۵ هزار و ۱۲۹ نفر و نرخ بیکاری ۲۹. ۷ درصد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص گزارش سرمایه‌گذاری بیان کرد: در سال ۹۹ میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای اشتغال ایجادی در سال ۹۹ مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۶ میلیون تومان بوده که در سال ۹۹ تا امروز در مجموع ۷ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: کل اعتبارات تخصیص یافته به استان ۴۴۱ میلیارد تومان، عملکرد استان در (عقد قرارداد و پرداخت) ۴۷۹ میلیارد تومان تا به امروز است که معادل ۱۱۰ درصد محقق شده و ۱۴۰ درصد میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

توصیفیان افزود: کسب رتبه اول استان در شاخص نسبت ارزش طرح‌های منعقده به سهمیه ابلاغی به استان ۱۱۵ درصد است که ۶۶ درصد این اعتبارات را جذب کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نبر در این کارگروه اظهار داشت: کار با برنامه و نظارتی که در استان وجود دارد توانسته در شرایط سخت اقتصادی کمک کند.

ظاهر پورمجاهد افزود: ۴۶۰ میلیارد تومان اشتغال روستایی با نرخ سود ۶ درصد پرداخت شده که ۶۵ درصد آن جدید بود و در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تأثیر می‌گذارد.

وی عنوان کرد: ۲۰۰ میلیون از این تسهیلات در سال ۹۹ پرداخت شده و قریب ۳۰۰ میلیارد تومان نرخ سود ۴ درصد در حوزه مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تفاهم‌نامه‌هایی که در رابطه با اشتغال کوچک، ولی پایدار داشتیم در استان به خانواده تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و... پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: در حوزه مسکن روستایی و پرداخت حوزه تسهیلات ودیعه مسکن حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان ودیعه به افرادی که تازه تشکیل خانوده دادند و مستأجر هستند پرداخت کردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات