آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه یزد گفت: کرونا، تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها از جمله دغدغه‌های مردم در سال گذشته بوده که باید برای ساماندهی آن تصمیم جدی گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۸۷
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دارالعباده، مسئولان را به تفکر درباره عملکرد خود در سال ۹۹ فراخواند و گفت: کرونا در این یک سال مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورد به گونه‌ای که بسیاری از هموطنان را از دست داده، افراد بسیاری بیکار شدند یا خسارت‌های سنگینی متحمل شده و خانواده‌های زیادی به لحاظ معیشتی و سلامتی با سختی روبرو شدند.

وی افزود: کرونا، تحریم‌های ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها از جمله دغدغه‌های مردم در سال گذشته بوده که باید برای ساماندهی آن تصمیم جدی گرفته شود. شیوع گسترده کرونا و اعمال تحریم‌های ظالمانه درگیری‌های زیادی برای دولتمردان ایجاد کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش آمریکا برای وابسته ماندن کشور‌های اسلامی گفت: در ایران پیش از انقلاب همین رویکرد بود و ما از سوزن خیاطی تا دستگاه‌های پیشرفته را محتاج آمریکایی‌ها و غربی‌ها بودیم، ولی این وضعیت پس از انقلاب تغییر کرد و دلیل دشمنی آمریکایی‌ها با ایران هم همین موضوع است.

نماینده، ولی فقیه، تحریم را فرصتی برای خودکفایی ایران در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: در هر عرصه‌ای که ما توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم به دلیل قطع وابستگی به غرب و اتکا به نیرو‌های بومی بود و تحریم بزرگترین کمک را به این مسیر کرده است.



وی با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر مراکز و موسساتی که در تولید واکسن کرونا تلاش داشتند، اظهار داشت: امروز کشور‌های مختلفی در جهان خواهان این واکسن هستند و از تولیدکنندگان آن می‌خواهیم با سرعت بیشتری در مسیر تولید آن گام بردارند تا هم نیاز داخل برطرف شود و هم بتوانیم به کشور‌های مختلف جهان صادر کنیم.

امام جمعه یزد به موضوع گرانی‌ها اشاره و بیان کرد: مسوولان با برنامه‌ریزی به خصوص در سال جدید یه دنبال حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند و توصیه‌های مقام معظم رهبری را دستمایه و نقشه راه حرکت خود قرار دهند که ضروری است.

آیت الله ناصری در پایان با بیان این‌که دست‌اندرکاران ستاد نوروزی باید به تمام توان از ارزش‌های اسلامی و دینی در سفر‌های نوروزی حراست کنند، تصریح داشت: ما نمی‌خواهیم کسی اذیت شود، ولی رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی از سوی مسافران نوروزی ضروری است.
ارسال نظرات