خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی ملایر خبر داد

رشد ۲۰ درصدی دستگیری سارقان در ملایر

ملایر-فرمانده انتظامی ملایر گفت: امسال در زمینه کشف خودرو‌های سرقتی هفت درصد و دستگیری سارقان ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۹۵
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
رشد ۲۰ درصدی دستگیری سارقان در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ محمدباقر سلگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشفیات انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان امسال رشد هشت درصدی داشت که این امر نشان از آمادگی پلیس در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و ناامن کردن محیط برای قاچاقچیان و توزیع کنندگان دارد.

وی افزود: در مدت یاد شده دستگیری معتادان متجاهر و کارتن خواب افزایش دو درصدی، شناسایی و انهدام باند‌های تهیه و توزیع موادمخدر پنج درصد افزایش و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان موادمخدر دو درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی ملایر بیان داشت: در زمینه کشف خودرو‌های سرقتی هفت درصد، دستگیری سارقان ۲۰ درصد، اجرای طرح‌های عملیاتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی ۲۱ درصد، بکارگیری نگهبانان محله همکار (شبگرد) ۳۰ درصد، کشف فرآورده‌های نفتی (سوخت) ۴۲۵ درصد و دستگیرشدگان در ارتباط با قاچاق کالا ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده، بیان کرد: در زمینه تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی، کاهش ۵۵ درصدی و تعداد فوت شدگان در تصادفات امسال ۳۲ درصد کاهش داشته است.

سلگی همچنین به افزایش ۱۷ درصدی تعداد تماس‌های مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و ۱۲۶ درصدی تماس‌های عملیاتی شده و حضور گشت‌ها در محل، افزایش ۴۵ درصدی تعداد کل اخبار مردمی واصله به سامانه نظارت همگانی پلیس ۱۹۷ در خصوص عملکرد پلیس شهرستان و افزایش ۴۰ درصدی تقدیر مردمی از عملکرد پلیس ملایر واصله به سامانه ۱۹۷ اشاره کرد.

وی از دیگر اقدامات به کاهش ۲۰ درصدی انتقادات مردمی از عملکرد پلیس ملایر واصله به سامانه ۱۹۷، مصالحه بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به واحد‌های مشاوره کلانتری‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳، توزیع بیش از ۸۰۰ برگ انواع بروشور‌های آموزشی و آگاه‌کننده پلیس بین جوامع هدف در مناسبت‌های مختلف و بارگذاری ۸۰۰ فقره پیام، هشدار، عملکرد و انتظارات پلیس از شهروندان در فضای مجازی اشاره کرد.

فرمانده انتظامی ملایر افزود: امسال ۶۴ جلسه آموزش چهره به چهره برای یک‌هزار و ۶۱۹ نفر توسط مربیان آموزش همگانی پلیس با هدف آگاه‌سازی، آموزش، ارایه توصیه‌های انتظامی و اجتماعی به جامعه هدف همچون دانش‌آموزان، کارکنان دولت، جامعه کارگری، اصناف و نظامیان برگزار شد.

وی همچنین به آمادگی پلیس در ایام نوروز و اجرای محدودیت‌های اعمال شده اشاره و بیان کرد: پیام پلیس در نوروز ۱۴۰۰ «امنیت، سلامت و نشاط بهاری» است و در این راستا انتظار ما از تمامی شهروندان مشارکت و همراهی با پلیس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به محدودیت‌های اعمال شده است.

سلگی ضمن تاکید بر قانون‌مند بودن مردم در رعایت محدودیت‌های شبانه از ۲۱ شب تا سه صبح گفت: نگاه ما در بی‌توجهی مردم به رعایت  محدودیت‌ها، جریمه و برخورد نیست، بلکه بیشتر اقناع‌گری است تا مردم خودشان نسبت به رعایت این محدودیت‌ها مصمم باشند.

وی ضمن قدردانی از همراهی مستمر خبرنگاران با پلیس به‌ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تاکید کرد: ملایر در چهارشنبه آخر سال خوش درخشید و حتی یک مورد گزارش مصدومیت از شب گذشته نداشتیم.

فرمانده انتظامی ملایر یادآور شد: محدودیت‌های ترافیکی در ایام نوروز و ۱۳ فروردین در حال اجرا است و ورود خودرو‌ها از شهر‌های قرمز و نارنجی به این شهرستان با وضعیت زرد ممنوع است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار