خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مانع‌زدایی در کمیسیون اقتصادی انجام و حمایت‌های همه جانبه از آن صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۳۴۹
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

 امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان، با اشاره به وظیفه دولت و مجلس اظهار داشت: مجلس به طور کلی دارای وظیفه قانون‌گذاری و نظارت است که بعضی اوقات مردم به اشتباه در جامعه اقدام اجرایی را که بر عهده دولت است از مجلس می‌خواهند، در صورتی که مجلس حق دخالت در کار دولت را ندارد.

وی ادامه داد: هر موضوعی که دارای بار مالی باشد به طور قانونی مجلس اجازه ورود به آن را ندارد، این در حالی است که قانون‌گذاری‌هایی که بار مالی داشته باشد می‌تواند به پیشنهاد دولت توسط مجلس بررسی شود اما در حالت کلی وظیفه مجلس تنها قانون‌گذاری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون جهش تولید تصریح کرد: ما دارای نماینده‌های خوبی هستیم که اقتصاددان بوده و در حال دنبال موضوعات روز جامعه هستند. شرایط تولید باید فراهم شود چرا که با وجود مشکلاتی همانند شیوع ویروس کرونا جهش تولید تا حدی صورت گرفت، در حالی که در صورت عدم وجود ویروس کرونا این تولید می‌توانست با افزایش بیشتری همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در حال پیگیری مداوم موضوعات است و امیدواریم که سال 1400 سال پربرکتی برای ملت باشد به گونه‌ای که فشارهای اخیر از روی مردم برداشته شود. موضوع مانع‌زدایی در کمیسیون اقتصادی انجام و حمایت‌های همه جانبه از آن صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات