فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

شکوفایی تولید، شاه‌کلید استقلال اقتصادی کشور است

سردار پورشمسی گفت: یقینا شکوفا کردن تولید و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و تلاش برای قوی کردن کشور از درون، شاه‌کلید استقلال اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۵۳
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب و تأکید چندباره ایشان به مقوله مهم و حیاتی تولید، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌های متوالی را با محوریت اقتصاد و تولید نامگذاری کرده‌اند، بیانگر اهمیت این موضوع است؛ لذا در وهله اول همه مسئولین و دست‌اندرکاران باید به اهمیت مسائل اقتصادی و رشد و شکوفایی اقتصاد و تولید در کشور واقف باشند.

وی افزود: بدون تردید اگر اهتمام و جدیتی که رهبر انقلاب نسبت به مسائل اقتصادی و به ویژه موضوع تولید در کشور دارند را دیگر مسئولان و به ویژه مسئولان دولتی و اجرایی هم داشتند امروز در شرایط به مراتب بهتری قرار داشتیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: تأکید رهبر انقلاب بر تولید و نامگذاری چندین سال با این محور، نشان‌دهنده این است که ایشان چشم‌انداز مشخصی را در این زمینه در نظر دارند.

پورشمسی خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی تولید و اینکه کشور در زمینه تولید به جایگاه برجسته‌ای برسد، برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استقلال اقتصادی است.

وی اضافه کرد: استقلال یکی از شعار‌های محوری و اصلی انقلاب اسلامی است و ایران بعد از انقلاب به ویژه در حوزه سیاسی با استقلال کامل عمل کرده است، اما در حوزه اقتصادی هنوز به استقلال لازم نرسیده‌ایم و اگر امروز مسئله اقتصاد به مشکل جدی کشور تبدیل شده است به خاطر این است که هنوز آنگونه که باید در این زمینه به استقلال لازم نرسیده‌ایم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: یقینا شکوفا کردن تولید و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و تلاش برای قوی کردن کشور از درون، شاه‌کلید استقلال اقتصادی کشور است.

پورشمسی یادآور شد: اگر امروز کشور در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارد، به خاطر این است که برخی دست‌اندرکاران و مسئولین مربوطه نه تنها برای استقلال اقتصادی آنگونه که باید تلاش نکردند، بلکه حتی عده‌ای استقلال سیاسی کشور را هم مورد هجمه قرار دادند و برای چوب حراج زدن به آن گام برداشتند.

وی عنوان کرد: نکته قابل اهمیت این است که بدانیم مشکلات امروز کشور راه‌حل دارد و اگر اراده‌ی جدی باشد و اگر بر ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه شود، یقینا شاهد شکوفایی اقتصاد و تولید و رفع معضلات اقتصادی و معیشتی خواهیم بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بیان کرد: بخشی از موانع پیش روی تولید به روند اداری ناصحیح حاکم بر کشور و به اصطلاح بروکراسی موجود، مربوط می‌شود که یقینا مانع‌زدایی از این روند‌ها افراد زیادی را تشویق به حضور در میدان تولید می‌کند.

پورشمسی با بیان اینکه یکی از مشخصه‌های مهم در زمینه تولید نقش‌آفرینی مردم است، ادامه داد: مردم علاوه بر اینکه می‌توانند در حوزه مصرف از تولیدکننده داخلی حمایت کنند؛ بخشی از آن‌ها نیز می‌توانند به طور مستقیم در زمینه تولید نیز فعال باشند و سرمایه‌های کلان و خرد خود را به صحنه بیاوند که یقینا پشتیبانی هرچه بیشتر دست اندرکاران از تولید و مانع‌زدایی از آن، این امکان را بیشتر برای مردم فراهم می‌کند.

وی گفت: مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، یعنی تلاش واقعی برای بی‌اثر و خنثی کردن تحریم‌ها، لذا کسانی که صادقانه به دنبال این هستند که مردم از تحریم رنج نبرند باید پا به این عرصه بگذارند و این میدانی است که میزان صدق مدعیان را می‌سنجند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد عنوان کرد: البته واضح است که نامگذاری سال‌ها و تأکید بر اقتصاد و تولید کشور، فراتر از مسائل تحریم است، اما بی‌اثر شدن تحریم‌ها، یکی از نتایج شکوفایی اقتصادی و رشد تولید خواهد.
ارسال نظرات