خبرهای داغ:
مسؤل سازمان بسیج دانشجویی اصفهان:بسیج دانشجویی اصفهان با نگاه امیدآفرینی اجتماعی و حضور حداکثری خود را مخاطب اصلی توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌داند و از سال‌های قبل نگاه مسأله محوری و نقش‌آفرینی راپیش گرفته‌ایم
کد خبر: ۹۳۲۹۵۷۵
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷

سید هادی انوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اصفهان اظهار داشت: بهترین دستورالعمل برای ایفای نقش تشکل‌های دانشجویی در فضای انتخابات فرمایشات مقام معظم رهبری می‌باشد؛ با بررسی فرمایشات ایشان متوجه می‌شویم که مخاطب اصلی کلید واژه‌ها و صحبت‌های ایشان جوانان بوده و یا در دیدار با جوانان و تشکل‌های دانشجویی مطرح کرده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه از بحث انتخابات به عنوان یک فرصت بسیار بزرگ یادآوری کرده‌اند، هر چند مخالفان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به دنبال این هستند که این فرصت را از ما بگیرند ولی در مقابل مقام معظم رهبری این فرصت را برای کشور بسیار مؤثر می‌دانند و معتقدند مردم باید با شور انتخاباتی در عرصه انتخابات فعالیت داشته باشند و این موضوع باعث امنیت کشور می‌شود.

وی بیان داشت: با حضور حداکثری مردم دشمن طمع می‌کند و در آستانه انتخابات شروع تبلیغ به ناکارآمدی نظام و شبهه‌افکنی می‌کند تا مردم را نسبت به انتخابات و نظام ناامید کند.

انوری در خصوص نگاه تشکل‌های دانشجویی در این شرایط توضیح داد: دغدغه تشکل‌های دانشجویی و مخصوصا بسیج دانشجویی در این شرایط این است که با نگاه مسأله محور پیش برود؛ وقتی می‌بینیم که دغدغه اخیر معظم له  بحث انتخابات و حضور حداکثری است که زمینه پیشرفت کشور است، مسأله اصلی در این زمینه امیدآفرینی است؛  یکی از رسالت‌های مجموعه‌های تشکل‌های دانشجویی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این است که امیدآفرینی اجتماعی کنند و شرایط را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند و این موضوع برخلاف تلاش و تفکر دشمن است.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی بهمن ماه اشاره کردند که علاج دردهای مزمن کشور در انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است و وظیفه تشکل‌های دانشجویی این است که این نکته را دریابند و تشکل‌های دانشجویی انقلابی در این زمینه ورود کردند و در بحث امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم در حال تلاش هستند.

وی گفت: از کلید واژه‌های اساسی رهبری نیاز به نیروی جوان و پرشور انقلابی است و در این راستا ایشان ۲ بار در جمع دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بحث دولت جوان و حزب‌اللهی را بیان کردند.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی باید خود را مخاطب اصلی فراهم کردن شرایط کشور برای انتخابات پرشور بدانند؛ در این راستا وظیفه اصلی تشکل‌ها امیدآفرینی اجتماعی است که دشمن نیز در مقابل به‌دنبال از بین بردن آن با نشان دادن ناکارآمدی نظام است؛ شخص پیشگام در امید آفرینی شخص مقام معظم رهبری هستند و می‌توان گفت سخنرانی‌ای نیست که ایشان به بحث امیدآفرینی و پیشرفت‌های نظام اشاره نکرده باشند و وظیفه تشکل‌های دانشجویی به عنوان افسران جنگ نرم امیدآفرینی اجتماعی است.

انوری درباره راهکارهای امیدآفرینی اجتماعی توضیح داد: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند از طریق تبیین توطئه‌های نظام سلطه برای مردم و روایت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی برای مردم فهیم کشور امیدآفرینی را انجام دهند؛ به‌طور خلاصه رسالت تشکل‌های دانشجویی امیدآفرینی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است که در این مسیر تشکل‌ها و مخصوصا بسیج اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند و در این مسیر فراتر از هر جناحی مشغول فعالیت هستیم.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان اعلام کرد: تلاش‌مان این است که طبق شاخص‌های بیان شده توسط مقام معظم رهبری و نه جناح‌بندی‌های سیاسی فعالیت‌مان را پیش ببریم تا مردم با حضور حداکثری به امنیت ملی کشور کمک کنند.

وی اظهار داشت: در راستای شعار سال اگر مجموعه تشکل‌های دانشجویی تلاش کنند، به نتایج خوبی خواهیم رسید و امیدآفرینی به‌دنبال دارد؛‌ بسیج دانشجویی در این مسیر بلافاصله پس از اعلام این شعار با تشکیل دیدار وبیناری شروع به تبیین این شعار کرد.

انوری در خصوص برنامه‌های بسیج دانشجویی در فضای انتخابات خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی استان اصفهان با نگاه امیدآفرینی اجتماعی و حضور حداکثری خود را مخاطب اصلی توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌داند و از سال‌های قبل نگاه مسأله محوری و نقش‌آفرینی را پیش گرفته‌ایم و از حدود ۳ ماه قبل ورود خوبی به بحث امیدآفرینی اجتماعی داشته‌ایم و طرح‌ٔهایی را اجرا کردیم.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: طرح عملیاتی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی را از طریق برنامه‌های روشنگری را عملی کردیم؛ در این طرح گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه پیشرفت‌ها و دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف را مطرح کردیم؛ چون خودمان در کشور ایران زندگی می‌کنیم بحث پیشرفت‌ها را در زمینه‌هایی مثل پزشکی به‌طور کامل متوجه نمی‌شویم و بسیج دانشجویی در راستای همین هدف اساتید توانمند را دعوت کرده تا برای مردم مباحث را روشن‌سازی کنند.

وی بیان داشت: طرح بعدی میدان عمل بوده‌است؛ در این طرح افراد مجموعه مسائل و مشکلات مردم در نقاط مختلف استان را پیگیری کردند و به‌طور محترمانه این مطالبات را به گوش مسؤولان رساندند و آن‌ها نیز قول پیگیری دادند؛ فعالیت دیگر مجموعه بسیج دانشجویی در این مسیر برگزاری مسابقات مختلف از جمله مسابقه کتاب صعود ۴۰ ساله بود که بیش از ۱۵ هزار نفر در آن شرکت کردند.

انوری اعلام کرد:‌تمام تلاش بسیج دانشجویی در حوزه تولید محتوا و طرح‌ها امیدآفرینی اجتماعی و روایت پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در انتها خطاب به مجموعه تشکل‌های دانشجویی مطرح کرد: اگر اعضا به‌دنبال پیشرفت انقلاب اسلامی و بیان پیشرفت‌های انقلابی هستند، دستورالعمل خود را توصیه‌های رهبر انقلاب به عنوان حکیم و پرچمدار این مسیر قرار دهند؛ ایشان همیشه به‌دنبال امیدآفرینی اجتماعی هستند؛ امیدوارم تمام تشکل‌ها در این مسیر پشت سر ایشان قدم بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها