خبرهای داغ:
فرماندار باغملک با اشاره به وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان گفت: پست ایست و بازرسی در ورودی باغملک در پل چم کوره برپاست‌ و از حضور مسافران غیربومی جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۹۶۷۷
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره 7 امروز آخرین وضعیت شهرها را مشخص کرد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دو شهر دیگر خوزستان را قرمز اعلام کرد

وزارت کشور در این بیانیه اظهار داشت: در پی تغییر وضعیت برخی شهرهای کشور کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ضمن اعلام اسامی شهرهای مورد نظر به شرح ذیل از عموم هم وطنان و مردم شریف درخواست داشت تا ضمن توجه و اجرای موارد ذکر شده در اطلاعیه های شماره 5 و 6 این کمیته از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز نموده و آن را به زمان مناسب تری موکول کنند.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این بیانیه دو شهر ایذه و بهبهان از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر رنگ داده است.

نگران بازگشت مسافران و پیک جدید کرونا در ماهشهر هستیم

محمد شنبدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در بندرماهشهر ، اظهار داشت: با پایان پیک نخست مسافرت‌های نوروزی و بازگشت مسافران به شهرستان نگران تشدید شیوع ویروس کرونا در بندر ماهشهر هستیم.

وی افزود: افرادی که از مسافرت برمی‌گردند و کوچک‌ترین علامت ابتلا به کرونا را در خود احساس می‌کنند از مراجعه به محل کار خودداری و خود را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت و زدن مداوم ماسک در خانه قرنطینه کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: بیشترین همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا به منازل و دورهمی‌های خانوادگی مربوط است و سرعت انتشار این ویروس جهش یافته به شدت افزایش پیدا کرده است.

شنبدی ادامه داد: به همین دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ماسک زدن باید در سطح منازل تعمیم پیدا کند و افراد خانواده در خانه نیز ماسک استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: تا زمان واکسینه شدن همه افراد جامعه، بهترین واکسن و راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با بیان اینکه واکسیناسیون گروه‌های پر خطر در شهرستان آغاز شده، گفت: بر اساس نقشه ستاد ملی واکسیناسیون، گروه‌های پرخطر شامل بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و پیوند اعضا در چند مرحله در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

شنبدی در پایان متذکر شد: به زودی واکسیناسیون عمومی نیز آغاز خواهد شد و در حال آماده‌سازی مراکز و تیم‌های تزریق واکسن در سطح شهرستان بندر ماهشهر هستیم و انتظار می‌رود این عملیات از اردیبهشت ماه آغاز شود.

ورود مسافر غیربومی به شهرستان باغملک ممنوع شد

محمد نجاتی پور فرماندار باغملک با اشاره به وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان بیان کرد: پست ایست و بازرسی در ورودی باغملک در پل چم کوره برپاست‌ و از حضور مسافران غیربومی جلوگیری می‌کند.

وی بر ایجاد محدودیت بیشتر و ممنوعیت ورود به مناطق گردشگری شهرستان باغملک تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و گفت: از مسافران درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان باغملک را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب نکنند.

فرماندار باغملک افزود: در صورت رعایت نکردن موارد ذکر شده، متخلفان با اعمال قانون و محدودیت سختگیرانه از سوی پلیس روبه رو خواهند شد.

وی ادامه داد: از فرماندهی و ماموران انتظامی ، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه که در برقراری نظم و امنیت، ساماندهی تردد و کنترل ترافیک و از همه مهمتر ایجاد محدودیت ویژه کرونایی تلاش می‌کنند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

انجام روزانه بیش از 4هزار تست کرونا در غرب اهواز

مهران احمدی بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: دورهمی خانوادگی، دید و بازدید ایام عید و رفتن به مسافرت جزو عوامل اصلی کاهش بار مراجعات است که نتیجه آن در چند روز آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: روزانه چهار هزار تست رپید و 500 تست پی سی آر در منطقه غرب اهواز انجام می‌شود و ماموران در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی مشغول بیماریابی هستند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در 24 ساعت گذشته 664 تست در راه‌آهن اهواز انجام شد که سه مورد آن مثبت بود و از سفر آنها جلوگیری شد. همچنین در 24 ساعت گذشته 986 تست در پایانه مسافربری غرب اهواز انجام شد که چهار مورد آن مثبت بود.

وی بیان کرد: از زمان راه اندازی مرکز نمونه‌گیری در راه‌آهن تاکنون 14 هزار و 360 تست صورت گرفته که 39 مورد مثبت شناسایی شده است. در پایانه مسافربری غرب اهواز نیز 21 هزار و 340 تست انجام شد که 48 مورد مثبت شناسایی شده است.

احمدی بلوطکی گفت: با وجود اینکه اهواز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد اما همچنان برخی افراد در سطح شهر تردد می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها