خبرهای داغ:
امام حسین(ع) سرسلسله عشق:

پاسداران، فرزندان دفاع مقدس و سپر حوادث كشورند

در دنیایی که هر روز سایه ظلم بر فضای بیشتری از جهان سایه می افکند، مردانی از سرزمین عشق با تأسی از امام حسین(ع) سرسلسله عشق، سپر حوادث كشور هستند.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۱۹
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴

خبرگزاری بسیج گلستان:در طول هشت سال دفاع مقدس و فراز و نشیب هاى پس از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از جمله نهاد هایى بود که در کنار دیگر اقشار نظامى و پاسداران گمنام ایران اسلامى با اقتدا به مولاى خود سید مظلومان(ع) نجاتبخش ملت ایران و اسلام عزیز بوده و در پاسدارى از انقلاب و هدف هاى آن عاملى مؤثر و رکنى رکین می باشد.

سپاه در تاریخ شناخته شده ما، یک پدیده کم نظیر و شاید بى نظیر است. یعنى سپاه، مـولـودى اسـت که ولادت و رشد و نماى آن در صحنه انقلاب آن هم در عرصه دشوارترین آزمون هاى انقلاب بود. در اوایل شروع جنگ، سپاه، طفل تازه به دنیا آمده اى بود، که در بستر انقلاب اسلامى، مواد جارى انقلاب، او را قوى و بالنده کرد، تا آن روزى که اولین معجز نمایى ها را حقایق انقلابى به دسـت ایـن جـوانـان در جـبـهـه انـجـام داد. عشق ها و شورهاى بى مهار، در چارچوب قواعد و قوانین زبـده رزمـى مـشـغول کار شدند. عشاق فداکارى و جهاد، راه منطقى و عاقلانه جهادِ موفق و منظورِ نظر پروردگار را در تجربه ها پیدا کردند.

و این پیام رهبر انقلاب است که شما اى پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامى ! به حسین بن على (ع) که به راستى پاسدار حرمت و انسانیت و احترام به حقوق آدمیان بود به پاسداران قرآن کریم و امام امت اقتدا نموده، حق پاسدارى ازاسلام و انقلاب اسلامى را به خوبى ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیاى عظام و اولیاى خداوند تعالى است به خوبى حفاظت کنید.

پاسداری گاه با نيروی بازو و گاه با سخن گفتن و بيان حقايق صورت مي گيرد. پاسدار انقلاب اسلامی، تنها يک لفظ نيست. يك واقعيت است. بدين معنا كه اگر كسی بخواهد برخلاف مسير اسلام عملی انجام دهد، وظيفه هر مسلمانی است كه از اسلام و ارزش های اسلام پاسداری كند. به تعبير امام خميني رحمه الله: «پاسداری از اسلام و قرآن كريم، همان صراط مستقيمی است كه در نماز از خدا طلب می كنيم».

بنابراين، اگرچه سپاه نماد پر صلابت و تمام نمای پاسداری است اما پاسدار بودن فقط به داشتن لباس و نشان نظامی نيست. مرزبانان كشور، نيروهای انتظامی، دانشمندان عرصه علم و پژوهشگران، هر يك از كيان و استقلال و شرف كشور دفاع می كنند و پاسدار به شمار می آيند.

پاسداری از مرزها، رمز رستگاری

پاسداری و حفظ مرزهای كشور اسلامی از هجوم و تجاوز دشمن، يكی از مهم ترين و اصلی ترين وظيفه های سپاه و تک تک پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می آيد. خداوند در آيه دويست سوره آل عمران می فرمايد: ای اهل ايمان! در كار دين صبور باشيد و يكديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و آماده و مراقب كار دشمن و خدا ترس باشيد، اميد است كه پيروز و رستگار شويد.

اين آيه كه آشكارا بر پاسداری از ميهن اسلامی و مقابله با تجاوز دشمن ستمكار دلالت دارد، رمز رستگاری را در مقابله با دشمن و پاسداری و حفظ سرزمين اسلامی از هجوم حملات دشمنان می داند.

ماهيت و فلسفه وجودي پاسدار و پاسداری

امام خمينی رحمه الله، پاسدار و پاسداری را ادامه زنجيره نبوت و امامت از حضرت آدم(ع) تا حضرت محمد(ص) و از حضرت محمد(ص) تا امام حسين(ع) و از امام حسين(ع) تا انقلاب مهدی(عج) و برپايی كامل حكومت عدل الهی می داند و پاسدار را پاسدار حق و قرآن و اسلام برمی شمارد.

ايشان، پاسداران را سربازان خدا و سربازان امام زمان معرفی می كند. امام خمينی رحمه الله، پاسداری از اسلام را بالاترين پاسداری می داند و آشكارا به پاسداران دستور می دهد كه اسلام را حفظ كنند و به نسل آينده انتقال دهند.

بر اين اساس، فلسفه وجودی سپاه پاسداران، حفظ دستاوردها و اهداف موردنظر انقلاب اسلامی است. انقلابی كه ريشه های فساد و وابستگی را قطع و نهال پاک ايمان و استقلال را در كشور و در دل امت ايران، بارور و با رحمت ولايت، آن را آبياری كرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره های گوناگون زمانی، درگير مبارزه با انواع توطئه ها و تهديدهای دشمنان بر ضد انقلاب اسلامی بوده و برای خنثي سازی آن ها تلاش كرده است.

ارزش و مقام پاسدار و پاسداری

پيامبر اسلام(ص) می فرمايد: دو چشمند كه آتش به آن ها نمی رسد: چشمی كه از ترس خدا بگريد و چشمی كه شب ها در راه خدا نگهبانی دهد.

حضرت امام خمينی رحمه الله، معمار بزرگ انقلاب، ارزش پاسدارانی را كه برای خدا خدمت می كنند، چنين بيان می كند: پاسداران، از اركان كشور هستند مجاهدانی كه هم در پشت جبهه ها و هم در جبهه های نبرد عليه كفار مجاهدت می كنند. پاسداران، همان مجاهدان فی سبيل الله هستند كه مقامشان بزرگ تر از آن است كه گوهر زيبای عمل خود را به عيار پست دنيا محک بزنند. آنان، فرزندان دفاع مقدس و پرچم داران عزت مسلمين و سپر حوادث كشورند.

مردمی بودن پاسدار

آنچه هويت اصلی پاسداران را تشكيل می دهد، مردمی بودن آنان است. يعنی هيچ گونه فاصله ای ميان پاسداران و مردم وجود ندارد و آنان از بطن توده ها جوشيده اند. پاسداران، همراهان راستين مردم هستند و برای اسلامی می كوشند كه محبوب دل مردم است. بنابراين آنان را می توان خدمتگزاران مردم و اسلام دانست.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها