معاون هماهنگ کننده سپاه زنجان در گفت وگو با "بسیج":

غربالگری ۱۱۲ هزار زنجانی در طرح شهید سلیمانی در این استان

زنجان-معاون هماهنگ کننده سپاه زنجان یا اشاره به اینکه ۹۷۰ پایگاه فعال بسیج در طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کنند،گفت: ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار با جمعیت ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش این طرح در استان قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۷۱
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
سرهنگ عباس با‌بایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان، با تبریک فرا رسیدن سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور با هدف کنترل اپیدمی کرونا از آبان ماه ۹۹ آغاز شده است و هدف اولیه آن ۴۰ درصد کاهش مرگ و میر، ۵۰ درصد کاهش آمار بستری شدگان و پوشش ۹۰ درصدی در طرح حمایتی بود.
غربالگری ۱۱۲ هزار زنجانی در طرح شهید سلیمانی در این استان

وی افزود: از ابتدای آذر ماه که طرح به شکل تکمیلی به اجرا درآمد توانست میزان مرگ و میر و بستری را در حدود ۸۰ درصد کاهش دهد و ۲۵ میلیون نفر را نیز در سراسر کشور تحت پوشش قرار دهد که این اقدام بسیار ارزشمندی بود که توسط بسیجیان به اجرا درآمد تا به کادر درمان و وزرات بهداشت کمک نماید.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار المهدی (عج) زنجان با بیان اینکه حضور مقتدرانه بسیجیان و کمک به کادر درمان در طرح شهید سلیمانی یک راهکاری بود که توانست قسمت عمده‌ای از مشکلات را حل و سنیگنی بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها را کاهش دهد، گفت: این طرح توانست آنچه را که دیگران برای ما پیش‌بینی کرده بودند تا مرگ و میر‌ها به بالای یک هزار نفر برسد، اما به لطف خداوند مرگ و میر به پایین‌تر از ۱۰۰ نفر رسید. با یاری خداوند استان زنجان نیز همگام با کشور طرح شهید سلیمانی را آغاز کرد و جمعیت ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار را با ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ پایگاه سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان راه‌اندازی شد، بیان کرد: ۱۰۳ پزشک، ۴۵۳ پرستار، ۷۵۸ بهورز و یک هزار و ۴۵۵ نفر بسیج در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به کار گرفته شد. با این حال تیم‌های مراقبتی از تیم‌های رصد و شناسایی اولیه شامل ۵۷۰ تیم، تیم‌های مراقبتی شامل یک نفر پزشک و چهار نفر پرستار که شامل ۱۰۳ تیم است و ۲۶۸ تیم نظارتی نیز در استان فعال است.

بابایی با بیان اینکه تاکنون کل تست‌های گرفته شده در طرح شهید سلیمانی ۱۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد می‌باشد، گفت: با رهگیری در قالب تیم‌های مراقبت افراد با تست مثبت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند و در صورت امکان در قرنطینه خانگی می‌مانند و یا در صورت نیاز به مرکز نقاهتگاه هتل سپهر ارجاع و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند که از ابتدای طرح تا کنون ۲ هزار و ۱۲۳ نفر به مراکز اقامتی قرنطینه‌ای معرفی شده اند. با این وجود ۱۲ هزار و ۳۰۰ خدمات حمایتی و بهداشتی انجام گرفته و خدمات حمایتی معیشتی نیز ۱۹ هزار و ۱۵۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح یک هزار و ۱۹۶ نفر به بیمارستان‌ها معرفی شده‌اند تصریح کرد: افراد معرفی شده به قرنطینه خانگی ۸ هزار و ۹۱ نفر بوده است، با این حال در کنار این اقدام افراد سالمندی که در طرح قرار گرفتند یک هزار و ۳۷۹ نفر بودند که دارای بیماری زمینه‌ای نیز بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار المهدی (عج) زنجان با بیان اینکه در تیم‌های نظارتی نیز افدامات متعددی انجام گرفت، خاطر نشان کرد: از جمله آن نظارت بر اماکن مختلف و کشف احتکار بود که در زمینه‌های مختلف احتکار مود بهداشتی، ماسک، ضد عفونی کننده کشف و محتکران به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: ۹۷۰ پایگاه فعال بسیج در طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کنند و تا کنون ۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر از بسیجیان در طرح بکارگیری شدند، اما باید گفت: از همان روز‌های شیوع ویروس کرونا بسیجیان در صحنه حضور داشتند و ۴ هزار و ۶۲۹ گروه فعال با ۶۵ هزار نفر بحث گند زدایی معابر را بر عهده داشتند.

بابایی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن بسیجیان مشکل تولید ماسک حل شد، بیان کرد: ۱۰۹ کارگاه تولید ماسک توسط بسیج راه اندازی شد و ماسک با حجم بالایی به تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ عدد تولید و عرضه شد، در قالب کمک‌های مومنانه نیز ۱۲۸ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌اوری شد و ۲۹۶ هزار و ۶۹۸ بسته از ابتدای اسفند تا کنون بسته تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار المهدی (عج) زنجان گفت: بسیج نشان داد که همواره در کنار مردم است و در تمام پستی‌ها و بلندی‌ها و در تمام شرایط سخت همانند سیل، زلزله، کرونا پایدار و ثابت قدم ایستاده و در طرح شهید سلیمانی نیز بدون هیچ چشم داشتی یاری رسان کادر درمان شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با توجه به اینکه ویروس جهش‌یافته انگلیسی در سراسر کشور حضور دارد و در استان زنجان نیز وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به ورود به سال جدید و خرید و فروش و حضور پر رنگ مردم جهت خرید امکان ابتلا به ویروس کرونا بالا بود به همین دلیل بسیج مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را در دو بازه دو هفته‌ای ارائه داده است که پیش‌بینی این است که در مکمل طرح اول تمام اقشار ۲۰ گانه بسیج پای کار می‌آید.

بابایی با تاکید بر اینکه در مرحله دوم طرح تعداد غربالگری بیش‌تر می‌شود، بیان کرد: تست‌های پی‌سی‌آر و تست‌های سریع انجام می‌گیرد تا بیماران مثبت شناسایی شده جهت گذراندن دوره نقاهت به نقاهتگاه‌ها ارجاع داده شوند، اما باید ذکر شود در کنار این طرح بسته‌های معیشتی نیز توزیع خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار